7 Mart 2012 Çarşamba

The Exorcist

The Exorcist filmi çevrildiği sene ne yapıp ne edip filmi izlemeyi kafaya takmıştım. Oscar Ödülü kazanmış ilk korku filmiydi sanırım ve ben ilk okul beşinci sınıfa gidiyordum. Hürriyet Gazetesi filmin kopardığı fırtınadan haberdar olmuş olmalı ki öyküsünü çizgi roman olarak hazırlatıp günlerce seri halinde yayınlamıştı. (Telif hakları da neymiş değil mi? şimdilerde internetten bir şey indirmeye bile korkar oldu insanlar.) Bir sene sonra filmin Türk versiyonu ortaya çıktı. Komik bir filmdi Şeytan. Asıl filmi izlemeyi ise çok uzun seneler sonra, yani film ülkemizde gösterime girdiğinde yani liseson ya da üniversitenin ilk senesinde başarabildim. 



Daha sonraki senelerde ise filmin senaryosunu araklayanların sadece bizler olmadığını öğrendim. İtalyan ve Hint versiyonlarını da izledim. İçlerinde bizimkisi kadar komik olanı yoktu. Hintlilerinki değişikti, müziksiz bir Hint filmi olmaz değil mi?

Peki ya filmin aslını çekerken aynı konuyu alıp, "Singing in the Rain" filmini senaryosu ile harmanlayıp öyle çekselerdi ne olurdu dersiniz? Sanırım afişi aşağıdaki resimdeki gibi olurdu. Korku dolu evin kapısından içeriye adım atmaya hazırlanan rahip, bu versiyonda yağmurlu bir gecede gelip sokaklarda şarkılar söyleyerek eve girebilirdi pekala. 



Fotoğraf: www.B3ta.com'dan

B3ta.com gücünü katkıda bulunan okurlarından alan arşivi her gün büyüyen görsel ağırlıklı bir mizah sitesi. Her hafta yeni konu başlıkları ile okurları hayal güçlerini çalıştırıp hazırladıklarını siteye yüklemeye davet ediyor. Gönderilenler müthiş.

Çok yollar sonra filmin küçük oyuncusu Linda Blair Possessed isimli  bir filmde artık kosakocaman bir kadın olarak ilk filmdeki rolünü ziyaret etti. Ama bu seferki film "Hot Shots" ve "The Naked Gun"serileri gibi parodiydi.

The Exorcist filmini, devamı Heretic'i, sonra The Exorcist III'ü  ve işk filmden öncesine dönen her iki filmi de izledim. Seriyi seviyorum. Arada ben de düşünüyorum ya filmi Dİsney Stüdyoları çekseydi nasıl olurdu? Rahip rolünde Mickey Mouse şık dururdu bence. 



Resim: Disney's Exorcist - D.M.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar