12 Ağustos 2011 Cuma

; -{)

Gülme işaretleri sanırım doksanların sonunda girdi hayatımıza. PC kullanımının ev hayatına girip, günlük yaşamda işgal ettiği yer büyümeye başlayınca bazı temel ifadelerin kısaltılarak kullanılması kaçınılmazdı elbette.

Gülme işaretleri;

Burunlu ve burunsuz gülümseyenler;
:) :-)

Burunlu ve burunsuz gülümserken göz kırpanlar;
;) ;-)

Burunlu veya burunsuz kahkaha atanlar;
:D :-D

Burunlu ve burunsuz kahkaha atarken göz kırpanlar;
;D ;-D

Peki ya hani bıyıklar hani bıyıklar diyenleri duyar gibiyim Ona da gelecek sıra, ona da gelecek. Şimdi tam layıkı, bilgisayar dilende gülen, gözatan, bıyıklı resmi çizmek istiyorsanız yapmanız gerekenler çok basit.

İşte böyle
; -{)

Ya da böyle
; -{D

Buradaki işaretlerin hepsinin türkçe adını biliyorsunuzdur elbette bir tanesi hariç. Öğrencilik yııılarımda biz şuna "{" curly bracket derdik. Türkçesini bilmiyorum Google çeviri uygulamasında evirdiğimde türkçe karşılığında "kıvırcık braketi" yazıyor. Matematikte yeri olan bu işarete bir ad bulunmaması ilgin. Belki vardır da ben bilmiyorum. Ortaokul ya da lise matematik kitabı karıştırıp cevabını arayacak değilim şimdi.

Neyse efendim PC ortamında gilimsemelerine bıyık katmak isteyenler artık ne yapacaklarını biliyor olmalılar.

Bu güzel Ağustos günü hepinize gülümsesin, güzellikler sizlerle olsun.

Bir sloganımız noksandı, o da oldu.

21 yorum:

  1. Smileyde bile bıyığı buldun, ama güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. '{' Küme parantezi derdik matematikte :)

    Bıyıklı olan kendinden burunlu olmuş :)

    Bir de ben :<) :>) şeklinde olanlarını görmüştüm.

    YanıtlaSil
  3. http://urhajos.tumblr.com/post/7627315179/tang-yau-hoong

    görünce aklıma geldin:)

    YanıtlaSil
  4. merak ettim, aradım. küme işareti diyorlar { } kendilerine. hadi biz küme parantezi diyelim. sevdim ben bu bıyıklıyı ;-}D

    YanıtlaSil
  5. Ben genelde =) kullıyorum; daha sevimli geliyor. Buna da bıyık ekleyebiliriz ama göz kırpan bıyıklı olmaz malesef. Aklıma ne geldi bu arada; "Buraları yıkılıyo benden bıkılıyo. Her gün peşime bıyıklı takılıyo"

    ={)

    YanıtlaSil
  6. Vladimir Bıyıklı günler:{)

    { bu paranteze süslü parantez diyenleri duydum:)

    YanıtlaSil
  7. ;-[D] top sakalı neden unutuyorsunuz yaaa

    YanıtlaSil
  8. küme parantezi veya süslü parantezdir onun adı Vladimir :)

    Ama şu :-{) daha çok Angelina Jolie'ye benziyor şimdi, doğruya doğru! Bence bıyık konacaksa illa, kahkaha anlamlı D konmalı altına. Hem normalde de bıyıklı insanlar gülümsemek yerine gülsünler, yoksa alt dudaklarını da kapatıyor bıyıkları ve anlaşılmıyor güldükleri...

    (Allahım ben neyden bahsediyorum böyle, bıyıkçı olduk çıktık adamın izinde?!)

    YanıtlaSil
  9. Jano;

    Evet bıyıklı fotoğraflara takmışım kafayı, pcnin klavyesinde gizleneb bıyıkımsı işaret gözümden kaçmış sinsice. Buldum mu kurtuluşu yok :)

    YanıtlaSil
  10. BuRCu;

    İşte biz eonu öğretmediler körli birekıt aşağı körli birekıt yukarı.

    Senin yaptığın şekiller çoksevimli ama, gaga gibi burunları var civciv gibi :)

    YanıtlaSil
  11. DOmatessuyu;

    Aman yarappim?? :) Çok şahane bunu da kullanırım ben bir başka postta...

    YanıtlaSil
  12. Sufi,

    Yok yok başarırısın, hepimiz yapabilirz kolay :)

    YanıtlaSil
  13. Süpersonik Çok Bombastik

    Öyle bi rşarkı vardı evet kimdi o? Pamela? Hmmm başka bıyık postta ona link verebilirim. :)

    YanıtlaSil
  14. Süpersonik Çok Bombastik

    Öyle bi rşarkı vardı evet kimdi o? Pamela? Hmmm başka bıyık postta ona link verebilirim. :)

    YanıtlaSil
  15. HerbiRenk;

    Sanırım süslü parantez adı daha hoşuma gitti. İngilizcedeki ismi gibi esprili. Küme çokfazla özel, ve sanki bir tek nonuya ait parantezmiş gibi oluyor. :)

    Bu arada bu yazı için ilhamı bana sen verdin. Bıyıklı günler lafından çıktım kalktım ta buralara kadar geldim. bağlabtıyı izahı çok zor farkındayım :)

    YanıtlaSil
  16. Tutsak;

    OOO çOk şahane ;-[D]

    Topsakala da 2012 kreasyonlarında yer verebilirim

    YanıtlaSil
  17. bellatrix;

    Angelina Jolie :D

    bence bıyıklı insanlar hele pos bıyıklılar çorba da içmesinler. Yemekten saatler sonra bile ne çorbası içtikleri seziliyor. Göz var izan var :p

    YanıtlaSil
  18. sorun değil Vladimir, benimde beynimde öyle kıvılcımlar olur bazen, aradaki bağlantıyı kimse çözemez;) anlıyorum seni... bıyıklı günlerde bende sana slogan kaldı,;{)( bıyığım yok ama, bıyıklı gülebiliyorum)

    YanıtlaSil
  19. Göz var, izan var, zevk denen bir şey var! Haklısın Vladimir, o görüntü çorbadan soğutur insanı :)

    YanıtlaSil

Yorumlar