24 Mart 2011 Perşembe

Menekşe Gözlü Kadın

Elizabeth Taylor öldü. Öldüğünde 79 yaşındaydı, 12 yaşında başlayan meslek hayatında sinemanın en önemli ikonlarından bir tanesi olma başarısını gösterdi, güzel insanların da yetenekli olabileceğini ispat etti. Rol aldığı filmlerde özellikle arızalı kadınları muhteşem biçimde canlandırdı. Bencil, kendinden başka kimseyi düşünmeyen katı kalpli birisi gibi gelirdi bana, son yıllarında hiç de öyle olmadığını öğrendim.

- Tutkularımın beni yönlendirdiğini hiçbir zaman inkar etmedim.

- Sanırım belli bir yaşa gelen erkeklerin bazısı büyümekten korkuyor. Görülen o ki böyleleri yaşlandıkça yeni karılarını giderek daha gençlerden seçiyorlar.

- Sadece evlendiğim erkeklerle beraber oldum. Benden başka kaç tane kadın bunu iddia edebilir?

- Evlilik var ya, koskocaman bir tımarhane.

- Sesimi beğenmiyorum, görünüşümü beğenmiyorum, hareket ediş şeklimi beğenmiyorum, uzun lafın kısası oyunculuğumu beğenmiyorum. Nokta. Artık biliyorsunuz yani kendimi beğenmiyorum.

- En iyi erkek rol arkadaşlarımdan bazısı at ve köpekti.

- Başarı muhteşem bir deodorant.

- Bir skandalın ortasına düştüğün vakit gerçek dostlarını tanıyorsun.

Sözlerinin sahibi.

Bir çok film ve TV filmi bıraktı geride ama ben onu; National Velvet'den Velvet Brown, Little Women'dan Amy, A Place in the Sun'dan Angela Vickers, Giant'tan Leslie Benedict, Cat on a Hot Tin Roof'tan Maggie Pollitt, Suddenly Last Summer'dan Catherine Holly, Reflections in a Golden Eye'den Leonora Penderton, The Taming of the Shrew'den Kathariina, Who's Afraid of Virginia Woolf'tan Martha, Butterfield 8'den Gloria Wandrous, The Driver's Seat'dan Lise, Cleopatra ama en çok da eskisi gibi rolleri alamamaya başladığı yıllardaki filmi Night Watch'dan yavaş yavaş delirmekte olan Ellen Wheeler olarak anımsayacağım.

Güle güle git Elizabeth Taylor.

1 yorum:

  1. 79 yaşındayken bile hayatım boyunca gördüğüm en güzel kadındı. Hep tuhaf bir tutku bulmuşumdur ben onda.

    YanıtlaSil

Yorumlar