30 Ocak 2011 Pazar

İstanbul Ortaya Karışık

Bu sabah güne İstanbul ile başlamak istedi canım. Oniki adet İstanbul'u anlatan şarkıyı bir araya toplayıp takriben beş dakika kadar çalkalayınca ortaya karışık bir İstanbul çıktı. İstanbul bahane, aslında neredeyse hepsi bir gönül kırıklığına isim koymaya çalışmış. Fazla derin düşünmeye gerek yok sözlerde göz gezdirirken aşağıdaki linkten müziği dinlemenin vaktidir.

İstanbul Ortaya Karışık

İstanbul geldim bak
Merhaba vefakar dar sokak
Şahit yer ve gök yüzü
Tuttum sana verdiğim sözü

Anlat İstanbul
Üzüldün mü Yorgun musun?
Hala çok mu içiyorsun anlat

Tüketilmiş yaşanmamış
Hediyelik hayatlar, ah bu evler,
Pencereler bu kapılar, sokaklar
Hüzün gibi, sevinç gibi,
Eskitilmiş zamanlar

Sen gidersen İstanbul beklemez
Gelirsin gidersin İstanbul farketmez
Acı çeker özlersin İstanbul üzülmez

Bir ateş buldum, yandım yakıldım
Esti geçti rüzgarına kapıldım
Bir o yana, bir bu yana yıkıldım
Hayallerim vardı çaldın İstanbul

Anlat İstanbul
Aşkın başından mı aşkın?
Her masalı bilir misin anlat

Anne sözü dinler gibi masum ağladım bu sabah
Günler dayanılmaz oldu senden uzak olunca
Martılar mahsun oldu onlar bile ağladılar

Mevsim rüzgarları ne zaman eserse o zaman hatırlarım
Öper beni annem yanaklarımdan güzel bir rüyada
Sanki sevdiklerim hayattalarken hala

Ah burda olsan çok güzel hala
İstanbul'da sonbahar

İstanbul'da bir barda bir bardak şarap yanımda
Seni özlüyorum kaçsam da buralara

Çok uzun gemiler geçiyor boğazdan
Boğazımda düğümlenir adın
Uzaktan bakınca sanki yaşamak güzel
İçime sormam içime sormam, soramam

Bir akşam masası, iki kişiyiz, sen ben
Gidiyorsun hiçbir şey söylemeden, birden
Kadıköy’de bir yağmurlu bahçeden

Yıllar külleniyor, izi kalıyor aşkın
Yüreğim kurtulsa da yangından, alevden
Yana yana kül olayım, unutup yine sevdalanayım
Geçmem bir daha Kadıköy’den

Ne acı ne acı insan kendine ne kadar yenik
Bulunmadı ihanetin ilacı yürek koca bir karadelik

Bir sevgilim var benim düşlerimden ibaret

Önce kuş olduk uçtuk semaya
sonra vurulduk düştük sevdaya
Yandık ateşten korlar misali

Sonsuzluğa uzansam bile
Yıldızlar değse elime
Bir hilal görsem
Hatırlarım hep seni İstanbul

Susma susma
Haydi anlat İstanbul






Endi & Pol - İstanbul, Mirkelam - İstanbul'da, Mazhar Fuat Özkan - Bu sabah yağmur var İstanbul'da, Teoman & Nil Karaibrahimgil - İstanbul'da sonbahar, Sertab Erener - İstanbul, Ayse Sicimoglu & Ayhan Sicimoglu - Istanbul Pas Constantinople, Gülay - Aşk (İstanbul kanatlarımın altında), Levent Yüksel - Anlat İstanbul, Ezginin Günlüğü - Kadıköy, Mirkelam - İstanbul, Sertab Erener - İstanbul, Feridun Düzağaç - Yeniköy, Hüsnü Şenlendirici & Sezen Aksu - İstanbul İstanbul Olalı



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar