25 Aralık 2007 Salı

Vladimir'in Sinirlendiği An

Sabah evden çıkmadan az önce TV'deki gazete başlıklarını okuyan haber programında bir haber başlığı dikkatimi çekti. Sonra gazetenin baş sayfasında haberi buldum. Okuyunca sinirlendim. Başlık; "Başak'ın yıkıldığı an" olunca, Başak isimli bir insanın başına kötü bir şey geldi zannediyor insan.

Detayı haberde de belirtilmemekle birlikte Başak bir katil, trafik suçlusu, sürücüsü olduğu araç ile bir adama çarpıp sürüklenmesine sebep olmuş, durduğu zaman, çarptığı kimsenin öldüğünü anlamış. Ortada bariz biçimde tarfik suçu işleyip adam öldürmüş bir kimse var.

Oysa Başak kötü bir sürücü olabilir, dikkatsiz bir insan olabilir, Oysa Başak çarpıp kaçan sorumsuz bir insan, ölümüne sebep olduğu adamdan kaçan bir katil olabilir. Bunu bilemeyiz.

Haberi gazetenin ilk sayfasına taşıyan kimse, onu kazadan mağdur olmuş, siniri bozulmuş, saçı başı birbirine karışmış masum bir öğrenci olarak göstermeye karar vermiş. Nedir bu suçluya acıma merakı? Herhangi bir tanık ifadesi yok, ölen kişi tamamen suçlu neredeyse. Oysa sürücü öyle hızlı gidiyormuş ki, çarpmış adama ve onu sürükleyerek öldürmüş, yorumlamaya kalksak kaçacakken ölem adamın bir tarafının arabasına takılması sonucu onu sürüklediği için kaçamadığını bile düşünebiliriz.

Kurallarını bilmediği ve öğrenmek istemediği trafiğin içinde bodoslamasına giderken önüne çıkan kimsenin karşısına ecel olarak çıkmış bir genç kadın varlığı su götürmese de haber; ölüm haberi değil tıp öğrencisi Başak'ın sinirlerinin bozulması olmuş.

En basit haberde gerçekleri canının çektiği gibi deforme edip okuyucunun algılarına yön vermeye çalışan basına ne kadar güvenebiliriz? Kifayetsiz basın mensupları Başak'ın sinir bozukluğuna üzülürken, yaşlı bir adam morgda, bununla ilgilenip peşine düşmek varken her zamanki ucuzluk ve bayağılıklarının tuzağına düşmeleri beni niye şaşırttı, niye sinirlendim bilmiyorum.



Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi 5. sınıf öğrencisi Başak Aktaş, Maltepe sahil yolunda karşıdan karşıya geçmek isteyen 75 yaşındaki Nihat Makaracı’ya çarparak ölümüne neden oldu.

Kazadan sonra doktor adayı genç öğrenci sinir krizi geçirirken yakınları tarafından güçlükle sakinleştirildi. Kadıköy’den Kartal istikametine seyir halinde olan Başak Aktaş (23) yönetimindeki 34 VP 5248 plakalı otomobil Küçükyalı’da yolun karşısına geçmek isteyen Nihat Makaracı (75)’ya çarptı.

Çarpmanın etkisiyle sürüklenen Makaracı, olay yerinde hayatını kaybederken, doktor adayı genç kız şoka girdi. Çarptığı kişinin hayatını kaybettiğini öğrenince sinir krizleri geçiren doktor adayı vatandaşlar tarafından sakinleştirildi.

Kazada hayatını kaybeden Nihat Makaracı, ambulansa morga kaldırıldı. Tıp öğrencisi Başak Aktaş gözaltına alındı.

7 yorum:

  1. Artık olayları tanımlamakta güçlük çeker hale geldim. Ufak bir aramayla bugünkü haberleri taradım ucundan. Basın ağız birliği etmiş sanki. Sadece Hürriyet farklı bir bakış açısı da getirmiş olaya.

    YanıtlaSil
  2. suclayarak yazdıklarınızın bir gün sizinde karsınıza çıkabileceğini unuttunuz sanırım.. eger araba kullanıyorsanız bu her an başınıza gelebilir, kim olduğunuza mevkinize bakmadan.. bunları birgün yaşarsanız sizinle tekrar karşılaşmak isterim..sucladığınız genc kız "TIP FAKÜLTESİ" öğrencisi.. hayat kurtarmak adına meslek secmiş bir insan.. sıradan biri değil.. ALKOL YOK, UYUSTURUCU YOK, GECE EĞLENCESİ DÖNÜŞÜNDE DEĞİL.. Bunları fark etmek için insan olmak gerek tabi.. Ölen insana da yazık tabi ki.. Eceli gelmiş vefat etmiş ama keşke bu genc kıza da bunun acısını yaşatmasaydı.. 74yaşında yaşlı bir amca, o vefat etti gitti. Ama genc doktor adayı bunu hayatı boyunca unutamayacak bu acıyı her an hatırlayarak yaşamına devam etmeye çalışacak.. Yarım yamalak okuyarak ya da araştırmadan kimseye suclu muamelesi yapamazsınız!!! buna kanun izin vermiyor, siz bu hakkı kendinizde nasıl bulabiliyorsunuz??? kimseye bu suçlamaları yapma ve bunları yayınlama hakkını kendiniz nasıl bulmaya cüret edebiliyorsunuz??? bunlar hayatın içinde olan ve her an karsımıza çıkabilecek durumlar.. "cahillik - cehalet - duyarsızlık" siz ve sizin gibi düşünen insanlara YAZIK ve YAZIKLAR OLSUN..

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Ege Mavisi;
    Malesef basının tarafsız yatma konusundaki yetersizliğine ilişkin örnekler çok fazla.

    Ayça76s;
    Yorum yazmısınız teşekkür ederim, keşke yazmaya çalışırken harcadığınız kadar zamanı bir de dikkatle okurmaya ayırabilseydiniz.
    Basının tarafsız ifade kullanmaktan ne kadar uzak olduğunun altını çizer nitelikteki şahis yorumuma ilişkin koskoca yazıdan çıkarttığınız anlamlardan hiçbirisi benim anlattıklarımın arasında yer almıyor. Böyle olunca da pire için yorgan yakma telaşına düşmüş, bu telaş uğruna beni de insanlığından çıkmış bir insana dönüştürmüşsünüz. Hiçbirisi beni bağlamıyor, terbiyesiz üslubunuz da kötülükle yüklü temennileriniz de sizi siz yapan öğeler. Bana biçtiğiniz ceza bana hayli uzak. Ne yazık ki, acı dilli bir insansınız ömrünüzün sonuna kadar da böyle kalacaksınız; bu da sizin kendi kendinize vermiş olduğunuz cezanız.

    Cinayet işlemek kolay değil, özrü ne olursa olsun eldeki kan izi çıkmıyor o genç kız işlediği cinayetin acısını elbette çekecek onun için üzgünüm, arabası ile öldürdüğü kimse için ise biraz daha fazla üzgünüm.

    Katilin meslek seçimindeki gizli hissiyat - ki bu da bir yorumdur, yorum duyunca agresiflik katsayısı artan insanlarda hışırtı yaratabilir - eylemlerinin asla özrü olamaz. Aynı gün aynı gazetede soyguncu ve kundakçı bir ilkokul öğretmenine ilişkin haber de yer alıyor. Öğretmenlik gibi kutsal bir mesleği yerine getiren kişinin de zihni karışabiliyor bazen demek ki. Hayat böyle nahoş koşullar getiriyor insanlara.

    Efendim olgunlaşmak zaman alıyor.
    Umarım okuduklarınızı idrak süzzgecinden geçirecek denli size de nasip olur. Olgunlaşma yolunda iyi yolculuklar dilerim size.

    (Nahoş ayarınıza geliyor ve de haşin ve terbiye sınırını geçmiş sözlerinizi size iade ediyorum.)

    YanıtlaSil
  4. Vladimir denen insanlığından şüphe ettiğim İNSAN SİLULETİNDEKİ YARATILIŞ ;

    Yazmış oldukların hakkında yorum yapmıyorum...Sana sadece burdan sesleniyorum...Başak Aktaş hakkında ki yersiz,mesnetsiz ve üstüne vazife olmayan açıklamalarını 24 saat içinde siteden kaldırmanı sana tavsiye ediyorum...

    Yargıya intikal etmiş bir hukuk davası hakkında sana LAF düşmez...

    24 saatin var...

    YanıtlaSil
  5. Vladimir denen insanlığından şüphe ettiğim İNSAN SİLULETİNDEKİ YARATILIŞ ;

    Yazmış oldukların hakkında yorum yapmıyorum...Sana sadece burdan sesleniyorum...Başak Aktaş hakkında ki yersiz,mesnetsiz ve üstüne vazife olmayan açıklamalarını 24 saat içinde siteden kaldırmanı sana tavsiye ediyorum...

    Yargıya intikal etmiş bir hukuk davası hakkında sana LAF düşmez...

    24 saatin var...

    YanıtlaSil
  6. Hızınızı alamayıp aynı IP adresinden iki farklı kimlikle manipülasyona kalkışmışsınız boşa harcanmış emeğinizden ötürü "aferim" diyorum. Allah akıl fikir ilave etsin. :)

    YanıtlaSil
  7. Hahaha salak bir de tehdidi kuvvetlendirmek için başka isimle mi yazmış :)) Hürriyet gazetesi okuyu yorumları gibi zaten üslubu.

    Yalnız ben bir noktaya katılamayacağım. Bazen yayalar yola o kadar ani fırlıyorlar ki görüp durmaya vakit olmayabiliyor. (Ben de sanki kırk kişiye çarpmış gibi konuştum ama değil...) Yolun durumunu, rahmetlinin nereden nasıl yola çıktığını da bilmiyoruz burada, Başak han'fendinin hatası olup olmadığını da.

    Gazetenin taraflı bir tavrı olduğunda hemfikirim de, "ne olursa olsun Başak yemiş bir b.k" diyemeyiz gibime geldi.

    YanıtlaSil

Yorumlar