12 Nisan 2012 Perşembe

Yaratıcı Yazarlık Kursu

Bugün kursta perdeye bir fotoğraf karesi yansıtıldı.

Işıklar karardı.

Sınıftaki iki kadın sahnenin orta yerinde, yan yana iki sandalyede oturarak resimde gördükleri hikayeyi sınıftakilere anlattılar. Kural çok basitti. Biri bir cümle, diğeri bir cümle söyleyecekti.

Gemi gitti.
Beni burada bıraktı.
O da gitti.
Ben kaldım
Çok sıcak
İkindi oldu nerdeyse, esinti çıkar şimdi.
Eve dönmem lazım.
Bütün gün burada, iskelede oturup bekleyemem.

Bu işlere çok yabancıydım. Resimde kadın madın gördüğüm de yoktu. Gözlerimi kapatıp dinlemeye devam ettim.

İşte esinti.
Şapkamın kurdelesi boynuma değdi mi hep böyle, gıdıklanır gibi..
Biraz daha oturmak en iyisi.
Serin serin.
Küçücük çantanın üzerinde oturuyorum.
İyi ki büyük valiz almadım.
Gemi beni almadan gitti.
Ben kaldım
Çantamdakiler de kaldı.
Herkes gidiyor
Bir ben kalıyorum
Bir de bu çanta.
Çanta da ne var.
Anılar
Eski fotoğraflar,
Unutmak istediğim her şey
Unutmak istiyorsan niye yanında hep.
Hadi açıp bakalım.
Deli misin?
Bu rüzgarda.
Bir şey olmaz.
Olmaz onlar benim anılarım.
Açalım çantayı anılara bakalım
İsteniyorum.


Benim de evde bir kutu dolusu fotoğrafım vardı. Uzun zamandır açmamıştım. Hadi bir csaret edeyim dedim, kutuyu açtım. Resimler rüzgârla dağıldılar. Toplamak için peşlerinden koşmaya başladım. Birkaç tane yakaladım, gerisi rüzgarın oldu. Anılarımı rüzgâra bırakamazdım. Sevmedim kendi hikayemi, insan öyküye kendini sokmamalı.  


Açalım lütfen.
Israr etme
Mızıkçısın
Açmayalım ama
Tamam canım ağlama, açmayız istemiyorsan.
Onlar benim anılarım. Başkalarının değil.   

Sustular. Öykü bitmiş olmalydı..İşte tam o sırada iskeleden bana doğru yürüyen kadını gördüm. Ağlamaktan gözleri ıslanmıştı. Mavi kurdelesi rüzgârda saçları ile dansederken elindeki minik çabta ile omuzları inik bana doğru geliyordu. 


10 yorum:

  1. Vladimir, yaratıcı yazralık kursuna mı gidiyorsun? bilmiyordum, süpermiş. Gerçekten ortaya bir şeyler çıkarmak için güzel bir yöntemmiş ve ortaya gerçekten güzel şeyler çıkmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dört ya da beş hafta kadar oldu. Ama bizim sınıfımızda böyle bir çalışma yapmadık. Dilbilgisi noksanlarımızı giderdik. İki haftadır da öykülerimizi okuyoruz, üzerlerinde tartışıyoruz. Kendi yazdığının hızla dışına çıkıp, daha pratik biçimde aksayan yerleri görmeyi öğreniyoruz.

      Bence yaratıcı yazarlık kursları eğer gerçek bir yazar tarafından veriliyorsa onlardan çğrenilecek çok şey var. Biz bu konuda şanslıyız, hocamız çok deneyimli. Keyifli geçiyor.

      Sil
  2. Eğlencelidir hele bir de resim seçimi iyi olursa eğitime de kişiye de ayrı neşe zevk katar. Sayın Vladimir, deneyelim , bir resim koyunuz ve not düşünüz " ilk batığında ne düşünyorsun yaz" şeklinde ve görüntelemene yada takipçilerine göre 2 gün sonra yazalım yorum olacak ,sende yayınlayalım ?Biz de bu etkinliği yayalım hatta.Bakalım ne çıkacak, malum renk renk blog yazarı var. Sanal uygulaması anca böyle olur sanırım ve denemeye de değer,bence :D Çok mu işgüzar göründü :D
    Takipte olacağım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gittiğim kursta böyle bişey yok ama...

      Ben bir ara, el yordamı ile resimlerden etkilenip öyküler çıkarmaya başladım ve burada resimlere öyküler etiketi altında paylaştım onları. hatta beş tanesinden nefis öykü çıktı.
      Ortaklaşa bu tür projelere bana keyif veriyor ama yürümüyor pek. Geçen sene bir başka blogda da denedik hepimzin hevesi kısa sürede geti ve unutuldu, sonra mim blogu sırf bir edepsizin rezilliği yüzünden sessizliğe gömüldü.

      Bu resme öykü için yine de ileride bir şeyler deneyebilirim. Önce pratik bir çözüm bulmam lazımm ama :)

      Teşekkürler

      Sil
  3. Tamam ,takipteyim zaten de , yapacak olursan kafadan bir kişi listende var, bilgine .

    Rica ederim ,

    Poka :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OK anlaştık, sıradan bir resme bak yaz değil de bir böyle minik nüansı olsun isterim, bu konuda aklına gelebilecek fikirlere açığım. Ne bileyim başka bir sayfa açılıp içine diyelim beş adet farklı fotoğraf konuşanbilir, her biri için en az üç cümle yazılması istenebilir. Sonra oluşan beş ayrı paragraf resimlerden bağımsız olarak sıraya konsun. mesela. Ya da başka bir şey. Tek resme bakma değşl de bir ilave ne olabilir? Başka bi rfikir?

      Şimdiden teşekkürler.

      Sil

Yorumlar