11 Nisan 2012 Çarşamba

Kim Olduğunu, Ne Yaptığını Biliyorum !

Seneler Önce korku filmi duayeni William Castle’ın “I Saw What You Did” (Ne yaptığını gördüm) filmini izleyip bir insanın kendini ilgilendirmeyen konuda tesadüfen bilgi sahibi olmasının başına açtıklarını izleyip gerilmiştim. Artık bilmek için kazara gözünün kayması yetmiyor.

Michigan Eyalet polisi Ağustos 2009’dan beri CelleBrite UFED isimli, taşınabilir bir delil toplama cihazı kullanıyor. Aracın işlevleri o eyaletteki polisin işini çok rahatlatmış. Bu sevimli cihaz Iphoe, Blackberyy dahi olmak üzere 3000 farklı model telefonda kayıtlı ses ve görüntü kaydının tamamını yaklaşık 2 dakikadan kısa bir süre içisinde çekip alabilmekte. Eyalet emniyet birimlerinin açıklamasına göre bu cihaz; kentten geçerken basit trafik kuralı ihlalleri için durdurulmuş motorsikletlilerin telefonlarındaki bilgiye erişmek için kullanılıyormuş.

Bu minik teknoloji harikasının marifetlerini biraz açalım isterseniz. Öncelikle şifre gerektiren hiçbir uygulama cihaza işlemiyormuş. Telefonda bulunan, silinmiş ya da gizlenmiş her tür resim ve video kaydını, ses kaydını, yapılmış, mevut ve silinmiş tüm mesajlaşmaları, mevcut ve silinmiş arama tarihçesini, telefon rehberindeki her bir kişiye ait kaydı yani telefonda kayıtlı her bir şeyi anında kopyalayabiliyormuş.

Ne kadar güzel değil mi? Öte yandan parası ve merakı fazla olanlar bu cihazdan satın daalabiliyormuş. Ne kadar eğlenceli değil mi? 






Gelelim başka bir uygulamaya. Ben yaklaşık bir yıl kadar önce şu bloga kimler gelir kimler gider merak ettim, sağ alt kenara geçen sene bu vakiterde bir sayaç yerleştirdim. Günde kaç kişi gelmiş, kaç kişi eski yazılarımı okumuş, isimleri neyniş gördükçe seviniyordum. Bir müddet sonra bu bilgilere bakmaktan sıkıldım. Aklıma bile gelmez oldu. Ama sonradan uygulamanın başka marifetlerini de keşfettim. Bloğuma giren isimsizleri de görebiliyormuşum meğer. Hem de ne görmek. IP adresi bırakan herkesin, her şeyini görmek mümkünmüş. Statcounter’da bir hesap açıyorsunuz. Ziyaretçinizin IP numarasını öğreniyorsunuz. 





Mesela benim sayfamda saatler boyunca duran birkaç kişi oldu o zaman başladı bu konudaki merakım. Sonunda o IP numaraları ile ne yapıldığını da öğrendim. Çok kolaymış. Google’a girip IP numarasını yazıyorsunuz ve çıkan bağlantılardan birini  takip ettiğinizde karşınsıza o kişinin oturduğu sokağa kadar her şey çıkıyor. Aşağıya koyduğum resimdeki IP numarası tamamen uydurmadır onu söyleyeyim. Hollanda adresi çıktı şansıma, haritada zoom yaparak evinin kapısına kadar gelebiliyorsunuz. Sonracığıma googleda bulduğunuz diğer linkleri izleyerek, o kişi internetten film mi indiririr, müzik mi indirir en son hangi filmi indirmiş bilgilerine bile erişmeniz mümkün. O kadar gıcık bir şey ki. Her hangi bir gizleyici program çalıştırmadan internete girerseniz her şey görünüyor, bilelim, bilgilendirelim istedim.

Okuyanların arasında “safım benim, yeni mi öğrendin” diye kıs kıs gülenleri görebiliyorum mesela şu anda. 





Meraklısına Linkler;
Gizlenmek isteyenlere Peer Guardian

16 yorum:

  1. “safım benim, yeni mi öğrendin"
    demiyorum, birlikte öğrenmeye devam!
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkutucu şeyler bunlar malesef. Rica ederim.

      Sil
  2. Safım ben yeni öğrendim diyorum.Ürktüm desem yalan olmaz.

    YanıtlaSil
  3. Bende bilmiyordum.Teşekkürler bilgiler için.

    YanıtlaSil
  4. emin misin???

    varlığından yerinden emin olduğum kendi ip'lerimi sorgulattım hiç te öle çıkmadı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlamasını yapıp da yani kendi ve iyi bildiğim iki arkadaşımdan rica ettiğim en son oturumlarının IP leri ile sınadım da yazdım. :)

      Ama şu var ki googledaki sitelerden bazısı net sonuç vermiyor, ben birbirini teyideden bir kaç tane farklı site görünce yazımı yazdım.

      Sil
  5. Hm.. iyimiş. Şimdi ben senin sayfanı kapatmayacağım işim var, kapatırsam bu yönergeleri uygulamayı unuturum. 1 saat kalan ip benim, oke :)

    YanıtlaSil
  6. " I know waht you did last summer " :)) ya zaten buna benzer sistemlerle mesela tek ıp den tek giriş yapılan formlar vs ayarlanıyor . Ama kişisel kullanım olarak denememiştim,iyi oldu ; hapimiz safız :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir VPN e yıllık 50 USD filan bayılıp korunmak en güzeli galiba. :)

      Sil
  7. Hepimiz gözleniyoruz,fişleniyoruz,bilgi olarak depolanıyoruz...

    Yazıcılar aracılığı ile de(çıktılarla) bilgi toplandığını okumuştum...Çok sinir bozucu,ürkütücü şeyler evet,bunların yapıldığını,hem de çok kolay yapıldığını biliyordum ama nasılını ve korunma yollarını bilmiyordum.

    Hala da korunma yollarını biliyor değilim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyi korunma yolu sanırım bilmediğimiz kişilerin sitelerini ziyaret ederken IP bırakmamak olur. vtunnell, ktunnelş, hidemyass.com gibi adreslerden tarama yapmak bir işe yarayabilir ya da peerguardian gibi download gizleme yöntemleri veya VPN hizmeti alıp gizlenmek olabilir ama ben de bu konularda bilinçli değilim oturup bir güzel incelemek lazım galiba. :(

      Sil
  8. turkiye icin olmamaktadir cunku ip adreleri o bolgenin ana dagitici il olarak gozukmektedir daha spesifik adresler veren buyuk sehirler icinse bu ip adresleri dogru adresleri vermedigi gibi kisilerin farkli yerlerde oldugunu gostermektedir. ayrica mobil modem kullananlarinin yerini konumunu asla takip edemezsiniz.
    bu takipciler yurt disindaki servisler icin gecerlidir. ama ben illa birinin kim oldugunu nereden baglandigin ogrenmek istiyorum diyorsaniz bunun icin o takipcinin verdigi ip adresi ve gunu saati bir kenara not aip savciliga basvurmaniz ve bu sekilde erisime izin veren firmadan konum ogrenebilirsiniz isin ozu sikayetci olmaniz gerekmektedir. aksi durumda bunu ne kadar yirtinirsaniz yirtinin turkiye'de bunu asla ogrenemezsiniz.
    elektronik ve haberlesme muhendisli okuyan arkadasiniz bir internet servis saglayicisinda staj yapiyorsa onun sayesinde o ip adresine sahip iletisim numarasinin kimin uzerine oldugunu tc kimlik numarasini hatta daha fazlasini ogrenebilirsiniz. ya da bu servis saglayicilarinda onemli konumlarca calisan amca ya da dayiya ihtiyaciniz vardir onlar size gercegi soyleyebilir.
    kisacasi turkiyedeki internet servis saglayicilarini kullandiginiz surece paranoyaklik yapip acaba beni bulabilirler mi diye kasmaniza gerek yoktur, sizin yerinizi sadece internet servis saglayicilarinda onemli konumlarda calisan personel ve devlet kurumlari tespit edebilir. ama ben paranoyagim ve illa saklanmam lazim diyorsaniz vpn hizmeti almak yerine yada anonim surf sitelerini kullanmak yerine guncel porxyler kullanarak saklanabilirsiniz. hem ucret odemezsiniz, hem agir baglantilara sahip olmazsiniz hem tuhaf reklamlarla karsilasmasnizi siradan nette geziyormus gibi gezebilirsiniz. illegal isler cevirecegim dusunceleriniz varsa daha farkli yontemler gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır illegal iş çevirmek de paranoyak olmak da istemiyorum. Çok çokçok üst gçrevlerde çalışanların elinde bilgilerimin olması ise yüreğime su serpmedi. Biliyorsunu zbu ülkede mernis kayıtları bile içeriden dışarıya doğru sızdırıldı, o üst görevlerdekilerden tanıdıklarım var tiynetlerinden haberdarım yani. :)

      Farklı şehirlerde olan arkadaşların şehirlerinin baktığım sitede doğru çıkması tesadüften ibaret olmalı. Mahalle ya da sokaklarını bilmiyorum yani. Bu arada fiber internet bağlantısı olanlarda da şehrin belli başlı noktalarının görünür olduğunu öğrendim.

      Ama detaylı bilgi iyi oldu, en azından öyle önüne gelenin eli erenin fink atamayacağını bilmek hoş internet günlerime beni geri döndürmeye yeter. Teşekkür ederim :)

      Sil

Yorumlar