7 Nisan 2011 Perşembe

Gece Diyalogları

TV karşısında olur ya bazen içim geçmiş DVD izlerken uyuyakalmışım. Saate bir baktım ikiyi geçmiş. Kanallarda dolaştım biraz bu saatte ne biçim yayınlar var merakıyla.

Kanalların birinde reklam kuşağı vardı. Olağan saatlerde rastlanması mümkün olmayan bir reklam. Eğer verdikleri telefon numarasını ararsanız "gerçek yaşamdan hikayeler" anlatmayı vaad ediyordu. Fonda kısık bir ses kışkırtıcı tonda konuşarak cazibe saçarken, önde bir kadın vücudunu zor zapteden dekoltesini terketmek ister gibi kıvranıyordu. Derken başka bir kadın geldi ve öndeki kadını boynundan... şapırt diye öptü. N'oluyoruz? Gerçek yaşamda böyle şeyler de mi oluyor ben mi kaçırıyorum? Bu gerçek de bizim yaşadıklarımız yalan mı yoksa? Neyse reklam oracıkta bitti, çevirdim kanalı.

Pembe tonlarda bir koltuğa resmen yayılmış bir kadın, üstünde açık pembe ve sarı tonlarda bir bluz, zayıf saçlarının tam ortasına tepesine minik bir topuz şeklinde saçlarını toplamış, aldırmaz bir tonda konuşup ismini vermek istememiş bir seyirciye nasihat ediyordu. İlginç olabilir diye izleyeyim dedim biraz, reklam giresiye kadar kadar büyülenmiş gibi bakakaldım.

Seyirciyi resmen başından savdı kadın. "Yeter artık kapat haydi" tonlarındaydı resmen. Sonra bir telefon bağladı. Arayan yirmaltı yaşında bir kız.

Kız: İyi akşamlar. Çok güzelsiniz bu gece.
Yorumcu: Sağol ablam. Anlat hadi.
Kız: Ben rüya gördüm.
Yorumcu: Bebeğim anlat işte.
Kız: Ben bir yokuştan iniyormuşum, karşıma koskocaman bir konak çıktı. Konağın bahçesinde altın musluklu çeşmeler vardı. Gittim o çeşmelerden su içtim. Doğum tarihim şu, annemin ve babamın doğu tarihleri şunlar.
Yorumcu: Bitti mi?
Kız: Evet
Yorumcu: İyi, tamam. Bak hayatım senin ailende subay, polis ya da subay emeklisi, polis emeklisi var mı?
Kız: Yok
Yorumcu: İyi düşün.
Kız: Şimdi hatırladım. Eski sevgilim babası emekli albaydı.
Yorumcu: Unut o eski sevgiliyi o artık seni hatırlamıyor zaten. Bak bebeğim. Sen çok şımarık bir kızsın. Ne zaman bitecek senin bu şımarıklıkların. Annene babana çektirdiklerin yetmedi mi?
Kız: İ-hi-hi-hi-hi
Yorumcu: Gülme. İyi dinle. Meleğim senin karşına Ramazan Bayramı'nın üçüncü gününde bir kısmet çıkacak. Devlet kapısında çalışıyor. İyi yerlere gelecek. Evleniyorsunuz. Çok mutlu olacaksınız.
Kız: İşimde terfi edecek miyim.
Yorumcu: Kağıtlar görüyorum. Mayıs ayında yükseleceksin.
Kız: Bu kadar mı?
Yorumcu: Anlattıklarından bu kadar görüyorum ablacım.

Telefon başladığı gibi kesildi. Telefon kapanınca kadın reji ile ağız dalaşına girdi. Reji odasından ne dendiğini duymadığım için tek taraflı konuşma şöyleydi:

Yorumcu: Kan şekerim düştü ay.
Reji: ---
Yorumcu: Yiyecek bir şey yollayın bana.
Reji: ---
Yorumcu: Yayında olduğumuzu biliyorum heralde, daraltmayın beni.
Reji: ---
Yorumcu: Yoksa bakkala gidin alın o hani geçen günkü yuvarlak o şeylerden.
Reji: ---
Rejinin dediği söz üzerine o ana kadar değişmemiş aldırmaz yüz ifadesi alaycı bir gülüş ile yer değiştirdi.
Yorumcu: Para var çantada.

Aniden bir telefon daha bağlandı, arayan bir kadındı.

Kadın: Ben bir rüya gördüm.
Yorumcu: Kaç yaşındasın sen?
Kadın: 52
Yorumcu: Anlat ablam.
Kadın: Afedersiniz rüyamda tuvalete girmişim, etraf çok pismiş diye tuvaletimi yapamadım. Tiksindim çünkü biliyo musunuz. Sonra oturdum bir güzel temizledim. Işıl ışıl oldu. Sonra ertesi gün bir rüya daha gördüm. Evi temizlemişim, misler gibi. kapı çaldı misafir geldi. Halıya bastı. Bir baktım paçalarından pislik akıyor.
Yorumcu: Doğum tarihlerini ver bebeğim.
Kadın: Benimki şu, kocamın ki bu, kızlarımın tarihleri de şunlar. Biri 34, öbürü 35 yaşında.
Yorumcu: Evlenmemiş bu kızlar.
Kadın: Evet
Yorumcu: Hayatım iyi dinle. Sizde kötü enerji var. Biri gelmiş halılarınıza bir şeyler yapmış. Sen evlendikten sonra dört ev değiştirmişsin. İkinci evinizde, ilk kızına hamileyken birisi gelmiş halılara kötü enerji yaymış. Seni kıskanan bir kadın. Huzurunuz kalmamış sizin.
Kadın: Kaynanam ne büyüler yaptı hem de.
Yorumcu: Büyü demeyelim ablam. Kötü enerji.
Kadın: Çok hocalara gittim açmak için evden de taşındım.
Yorumcu: Taşınmakla olmaz eşyaları da değiştireceksin.
Kadın: Değiştirdim onları da.
Yorumcu: Küçük kızın bu sene Kasım ayında evlenecek bir erkek evladı olacak. Çok mutlu oluyor. Meleğim, kocan sana aşık. Ailesi hep karşı çıkmış evliliğinize ama o sana hala deliler gibi aşık seni ve kızlarını çok seviyor kol kanat geriyor size.
Kadın: Büyük kız noluyo?
Yorumcu: Valla çok kuvvetli kötü enerji var sende ve o kızda. Sen hamileyken halına kötü enerji vermişler ikinizi en çok etkilemiş. Hocaya git.
Kadın: Çok gittik hocaya.
Yorumcu: Bak ruhum bi tanem. Evlatlarımız için yapıcaz bunları. Yine git. Kurtar kızını.
Kadın: Gideyim o zaman.
Yorumcu: İlmi kuvvetli birine git.

Bu konuşma da aniden bitti. Yorumcu kameraya döndü. Aynı aldırmaz ifade.
"Şimdi dört dakika reklam var, siz onu izleyin benim içim kazındı, kan şekerim düştü. Gelicem birazdan"

Reklamlar başladı. Ağzım bir karış açık kaldı derler ya, aynen öyle oldu. On dakikada dinlediklerimin inanılır tarafı yoktu ama absürdlüğü ile kendine baktırıyordu. Gerisini beklemedim gidip yattım. Belki bir rüya görür, arar yorumlatırım ablama. Umut dünyası işte.

Meraklısına Not:
Programın adı "Rüyanız Hayrolsun"
Kanalı Flash TV

12 yorum:

  1. ah vlad, senin televizyonuna biri gelmiş kötü enerji yaymış kardeşim... eski kaynananın eltisinin, kızkardeşinin büyükninesinin kayınbiraderi olabilir bence. tez zamanda değiştir sen o televizyonu:)

    YanıtlaSil
  2. Böyle ne idüğü belirsiz abuk subuk insanların televizyona çıkıp orada da insanlara şunu yap bunu yap diye otorite kesilmelerine sinir oluyorum. Bir tanesi de master chef programındaki şişko jüri üyesi Batuhan. Kim veriyor bunlara bu yetkiyi? Televizyona çıkınca adam mı oluyorlar? Çok doluyum çok.

    YanıtlaSil
  3. Bu programa bir iki kez denk geldim.
    Şaşkınlıkla baktım bende.
    flash tv zaten garip bir yayın organı.
    Tusunami oluyor ama onlar bi haber gibi halay çekip göbek atabiliyorlar.
    Garip yani her daim:)

    YanıtlaSil
  4. ay çok fenaymış:) bu gece o kanaldayım.

    YanıtlaSil
  5. hayat bir tek flash tv'ye güzel.

    YanıtlaSil
  6. Kırmızı Çizmeli Kedi;

    Acaba ilmi kudretli birine mi gitsem. Yok aslında bu kadını arayıp sorabilirim. Şu saatlerde programı başlamadıysa bile başladı başlayacaktır. Ertesi gece aynı saatlerde gittim buldum kanalı. Ve inanır mısın? Meğer o konuşmalar sahteymiş, planlıymış projeliymiş. Yaşlıca bir kadın çıktı oğlunun doğum tarihini önce 1984 sonra 1994 olarak söyledi. Kadın karar ver deyince " yazınızı okuyamadım ya" diye celallendi. :))))

    YanıtlaSil
  7. Ne yazdı ne yazamadı;

    O yarışmanın orijinalini bir kaç bölüm izledim bizdeki ile uzaktan alakası var. Jüri insanların son derece şahsi yönlerini eleştiriyor bir tanesi daha şarlamadı şimdiye kadar. O herife ben de kılım.

    YanıtlaSil
  8. Domatessuyu;

    Ciddden irkiltici bir program, kalakalıyorsun bir müddet. Şuur dumur edici bir hali var progrsm ve sunucu kombinasyonunda :))

    YanıtlaSil
  9. Aylak Kedi;

    Kendine baktırıyor kesinlikle... Sunucunun tavırları durup durup fevrileşme üzerine geliştiği için merak unsuuru tetikte :)

    YanıtlaSil
  10. Sarya;

    Başka bir dünyanın meselelerine odaklı :)

    YanıtlaSil
  11. Tv beni dehşete düşürüyor. Ben de geçen akşamüstü TV'de ne var bir bakayım dedim. Hay demez olaydım. İnsanlar çıldırmışlar. Saçma sapan programlara konuk olup abuk sabuk şeyleri tartışıyorlar. Pek anlamadım ama sanıyorum birilerini evlendirmeye falan çalışıyorlardı. Bu insanlar gerçek olabilir mi? Bu programları yapanlar, sunanlar kendilerine saygılarını nasıl kaybetmiyorlar? Yoksa tuhaflık bende mi?

    YanıtlaSil
  12. Aydan ATlayan Kedi;

    Kitap okuma oranı ve TV izleme oranımıza dair bir araştıama yapılsa eminim TV seyretme oranın diğerinin kat be kat üzerinde olur hal böyle olunca reklam seyrettirmek için elden gelen rezilliği ardlarına kotmuyorlar. İnsanlarda rezil olma kabiliyeti tükendiği için orada boy göstermeyi marifet sanıyor büyük çoğunluk. RTÜK ceza verdiği zaman kanallar belgesel yayınlıyor. Ceza-Belgesel... Yani belgeseli kimse izlemiyor cezalanınca reklam satamayacak kanal hesabındalarç O yüzden cezaalandırılmayacak suya sabuna dokunmayan programlar üstüste diziliyor. Seda Sayan ülkenin en güvenilir insanı falan oluyor yüzüne bakıp tahsilini donanımını tahmin etmek mümkün. Yaralıyız Kedi.. Malesf büyük yara..

    YanıtlaSil

Yorumlar