25 Nisan 2011 Pazartesi

Film Gibi

Müzik bazen her şeyin merkezine gelir yerleşir, beyninin içinde bir melodi ile gezer bazen insan, bütün gün. Alelade bir film sahnesi bir müzikle birden sıradışı olabilir. Film müziklerini bir de ait olduğu filmin içinden alıp başka görüntülerin üzerine bindirmek şaşırtıcı, etkileyici sonuçlar verebilir.

Film müzikleri ile oynamayı seviyorum, kesmeyi, biçmeyi birbirlerine ekleyip devam ettirmeyi. Bazen öyle müzikler çıkıyor ki insanın karşısına - anlaşıldı bugün abartma günümdeyim - "bu melodiye ne güzel film olur" diyesim geliyor.

Film müziklerinden seçtiklerim bunlar, ama hepsi film müziği değil, kimsiinin video kllibi film gibi kimisinin bugüne kadar bir filmin içinde yer almışlığı yok. Önemli olan gözlerimi kapattığımda farklı görüntüleri tetikleyip birbiri ardında ssıralayıp karşıma dizmesi. Batıdan doğuya doğru bir bakış bir kısmı..

Yavaş başlıyoruz bir piyano sesi ile, Cracks filminden Fiamma'nın teması ile ardından The English Patient'tan unutulmaz bir ses Marta Sebestyen, Gabriel Yared, (Bu şarkıyı kesip biçmesem olmazdı kimse kusura bakmasın), Sonra Kate Bush, derken Demir Demirkan, ardından komşuya bir ziyaret, Noa geliyor çok tanıdık bir şarkının kendi dilindeki versiyonuyla. Kırk dakika kadar slow gidiyoruz, arada vokaller dinliyoruz. Sonra birden alışık olmadığımız ritmler alıyor başını gidiyor. Film gibi dediğim zaman Mike Oldfield'in ve Jean Michel jarre'ın imgesel zenginliğini katmadan olmaz. Yanarak, eriyerek, herşeyle kaynaşan müzikler.

Ben ısrarla eski kelimeyi kullanacağım çünkü eylemi en iyi dillendiren o - walkmanimin bir haftadır en çok çalınanı; "Film Gibi" Müzikler. Özellikle uzun mesafelerde iyi gidiyor. Umarım seversiniz.







Resim, Detay:
(Yapıldığı yıl:1500)

16 yorum:

  1. muzıksız olmaz..


    sevıncte de
    huzunde de
    muzıgın eslıgını sevıyorum

    YanıtlaSil
  2. ben bunu kendi bilgisayarıma yükleyebilir miyim? (yanıt evetse nasıl yapacağımı da söyler misin:)

    YanıtlaSil
  3. tam bir buçuk saattir sayfandayım :))
    bloguma yazı yazdım,pc başında ki işlerimi yaptım bir yandan da müziğini dinledim...
    Sonlarına doğru olan alışık olmadığım ritimler bana pek hitap etmese de :)))

    Güzeldi teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. sevgili vlad. güzel olduğu başından belli. itiraf ediyorum ki şu an sadece beş dakikasını dinleyebildim. ama en yakın ve uygun zamanda tamamı dinlenecektir.

    YanıtlaSil
  5. Öykü;

    Evet müzşk her şeye eşlik etmeli.. AYnı fikirdeyim.

    YanıtlaSil
  6. Pisikopati;

    Evet elbette PC ye download etmek mümkün..

    Öncelikle.. Vereceğim adrese gidiyorsun...

    Sayfa tamamen yüklenince..

    Sayfanın sol alt köşesinde... Satı harflerle "DOWNLOAD EPISODE" yazılı.. Ona çift tıklayarak indirmeye başlıyorsun. Keyifli dinlemeler :)

    http://egesarkilari.podomatic.com/entry/eg/2011-04-25T05_30_29-07_00

    YanıtlaSil
  7. Ebruli Günce;

    Beğendiğine sevindim. FFinal biraz fazla kıpırtılı, hatta bir an bir nevi oryantal...

    YanıtlaSil
  8. alizafersapci;

    Çok teşekkkürler :)

    YanıtlaSil
  9. Kırmızı Çizmeli Kedi;

    Teşekkürler.. Baştan baya bi rslow sonra sonra hareketlenen paröalar.. Umarım seversin :)

    YanıtlaSil
  10. müzik.

    resmen aldığım nefes..yaşadığım her an.
    olmazsa olmaz.
    hayatın ta kendisi!

    YanıtlaSil
  11. vaallahi ilaç gibi geldi.çok çok sağol Vladimir:)

    YanıtlaSil
  12. Anneme de dinleteyim.piyano sesleri ne kadar güzel.resim de çok hoş.

    YanıtlaSil
  13. Ful yaprakları;

    Sürekli müzik dinlerim den de hep fonda bir ses olacak illa ki :)

    YanıtlaSil
  14. Kamikaze;

    Beğendiğine sevindim. Teşekkürler.. Umarım annen de beğenir :)

    YanıtlaSil
  15. gördüm yaptım yükledim teşekkürler mırrk..

    YanıtlaSil

Yorumlar