11 Ocak 2008 Cuma

Kifayetsiz Muhterisler, Şirret Sığırlar ve Agresif V.I.P.ler İçin Alternatif Öne Geçme, Hak Yeme Böğürtüleri

Kültür düzeyi yüksek, başkalarının hakkına her zaman saygı gösteren, sosyal kurallar koyan ve bu kurallara uymasını seven, başkalarının hakkını asla yemeyen, her zaman nazik, kibar, anlayışlı, komşuları ile iyi geçinen, sudan sebeplerle asla cinnet geçirmeyen insanlardan oluşan ülkemizde her şey tıkır tıkır işlerken aniden bir ses duyulur:


Sen Benim Kim Olduğumu Biliyor musun?


Bu laf edilince tuhaf bir sessizlik olur.
PAUSE..
Büyük çark duruverir. Ambale olmakla olmamak arası bir karışım, hoş bir blend tadı geir dilinizin ucuna. Hemen rewind edesiniz gelir. Bazen "şuna sağdan mı çaksam soldan mı?" diye içinizden geçirirsiniz. """Tıkır tıkır işleyen çarkların""" (saygımdan üç tırnak içine aldım) arasına iki ucu pis bir değnek sıkışıvermiştir sanki. Tiksintiyle irkiliverirsiniz.

PLAY...

Kim olduğunun bilinmeyişine üzülen, bu üzüntünün etkisi altında kişilik genleşmesi, kimlik yavşaması geçirip, agresiflik göstererek hırçınlaşan kimselerin sık sarfedip sıklıkla komik duruma düştükleri asabiyet laflarından bir tanesidir. Ağızdan çıkarkenki tınılarının kıvrımlarında "Bir gün herkes fenerbahçeli olacak" sözü kafar derin anlamlar saklar.


Bu lafı eden iş bitirici olacağını düşünmektedir.



Ama artık tam tersi olmaktadır. Bu sözleri edenler artık deşifre olmuş ve komik duruma düşmüştür. Bu lafla kendi ya da başkasının forsunu kullanıp iş halletmekte yetersiz kalmaktadırlar. Artık yeni bir laf bulmaları gerekmektedir. Ben onlara aşağıdaki lafları öneriyorum artık bunları desinler;

- Şimdi emniyet müdürünü ararım bak,
- Savcıyı arıyorum şimdi,
- Vali benim teyzem olur,
- Çıra gibi yakarım sizi cayır cayır,
- Bozuk para gibi harcarım seni,
- Kaç paralık adamsın sen?
- Siirte sürdürtürüm seni sürüm sürüm



Bu lafların arasındaki "Kaç paralık adamsın sen?" sorusunu birisi bana telefonda sormuştu. "Şimdi başlarsanız anca hesaplarsınız, ama konunumuz bu değil" diye yanıt verince kendimi tebrik etmiştim.


Hah bir laf daha buldum;


- Bir konuşursam yer yerinden oynar!!!

6 yorum:

  1. Cevabınıza hayran kaldım. Nefret ediyorum böyle kendini uyanık sanıp sırada önüme geçenlere. Sinirlendim bu sözleri duyunca. Hele o "şuna sağdan mı çaksam soldan mı?" düşüncesi yer bitirir beni. Gün gelecek birine fena patlayacağım. Benim gazabımdan korunmalarını dilerim. :)

    YanıtlaSil
  2. Evet nevri dönüyor insanın arada. Dur deyip biraz frenlemek en doğrusu galiba. Cuk oturan cevaplarım vardır benim ve çok sakin söylerim, sakinliğim genelde daha çok tahrik eder böyle arızalı saygısız tipleri :)

    YanıtlaSil
  3. Böyle hazır cevaplılığı çok severim. Ben de tebrik ederim seni cevabından ötürü :)
    İnsan olmayan her yerde aynı demek ki. Bir gün topa tutmak lazım bunlardan bir tanesini ki aleme ibret olsun! :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Çınar, böyle sakin sakin laflar ederim ben, hiç sesimi yükseltmeden, bazen de koca koca çamlar deviririm sonuşta içimde kalmamış oluyor. Akşam aklıma gelip de sinirlenmiyorum.
    :)

    YanıtlaSil
  5. Cevabını beğendim Vladimir. Ben her zaman böyle hazır cevap olamadığım için "akşam aklına gelip de sinirlenenler" grubuna girdiğim oluyor bazı bazı. Ama "Sen benim kim olduğumu biliyor musun" sorusuna cevap hazırladım valla:
    Böyle konuştuğuna bakılrsa görgüsüzün teki olmalısın.
    Kimse bana sormuyor ki söyleyeyim. :)

    YanıtlaSil

Yorumlar