19 Ekim 2021 Salı

Temizlikçi Kadınlar için El Kitabı

Lucia Berlin nihayet dilimizde. Yazarın farklı dönemlerinden öyküler bu seçkide yer alıyor. Fiziki acılarıyla başa çıkmaya çalışırken her anlamda görmezden gelinmiş bir kadın yazarın ince detaylarla, otobiyografik öğelerle örülü öyküleri bunlar. Üstelik Berlin bütün bunları metnini sıfat salatasına çevirmeden, şiir olmaya özenmiş cümleler bulamacına döndürmeden yapmayı başarıyor. Vefatından seneler sonra takdir görmesi üzücü. Öykü okumaya ilgi duyanlara öneririm.

Pedro Almodovar'ın şimdilerde bu kitaptaki 5 öyküyü sinemaya uyarlamaya çalışması da ayrı bir heyecan kaynağı. Umarım Alice Munro'nun üç farklı öyküsüne Julietta'da yaptığı gibi bir araya getirmeyi başarır. 

Okuyalım. 

Bekleyelim. 

Görelim.






3 yorum:

  1. Julietta’yı çok sevmiştim, güzel öykülerden yine öyle bir film çıksa ne güzel olur, eline sağlık Vladimir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap çok iyi acaba hangi beş ve nasıl bir araya getirilecek, yanıtı heyecanla beklenen sorular. Ama iyi olacağını düşünüyorum :)

      Sil
  2. bende aldım bu kitabı yalnız başlama niyetim yeni yıl, güzel bir kitapla yıla başlayalım olacak benim için..

    YanıtlaSil

Yorumlar