6 Aralık 2021 Pazartesi

Havaleli Bir Anı

Bir bankada çalışmaya başladığım ilk gün:

Bu havale dosyası. Bunlar da havale. Havale alıcısının telefon numarası varsa arayıp "havaleniz" geldi diyerek havale ihbarı yapacaksın, dediler. 
Havale ne ki, diye soramadan başladım ıkına sıkına aramaya. 
Aradıklarım param geldi diye sevindikçe sanki bir şeyler başarmışım gibi keyiflendim. Daha dosyanın yarısına bile gelmeden aradıklarım bankaya dökülmeye başlamadılar mı, havale işi hoşuma gitti. Artık ararken özgüvenim de yerinde. Öğleye doğru Ahmet Falanca adlı birinin telefonunu aradım, telefonu açan bir kadındı.
- Ahmet Falanca, dedim.
- Ben annesiyim, dedi
- Oğlunuza havale deldi, dememle önce uzun bir sessizlik oldu. Ardından güm diye boğuk bir ses ve onu takiben panikle koşuşturan insan sesleri geldi. Kadıncağız uzaktan uzağa "oğlum, oğlum" diye inildiyor. Ben ne yapacağımı bilmeden sağıma soluma bakıyorum. Derken telefonun karşı tarafından ilk konuştuğumdan farklı bir kadın sesi geldi.
- Mücella teyzenin oğlu hangi hastanede yatıyor?
Meğer kadının oğluna arada havale gelir, o da sokak ortasında bile olsa düşer bayılırmış 

Bankacılığa dair ilk anım böyle hüzünlü bir yanlış anlaşılma hadisesidir.





5 yorum:

  1. Gülümsenmeyecek bir durum ama gülümsedim :) Mizah yazarları için ne güzel bir anekdot olmuş.

    YanıtlaSil
  2. her mesleğin böyle gülümseten anıları var, değil mi?
    yaşarken trajik olsa da..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka vardır. Malesef herkesin başına gelebilir. Gençlik işte :)

      Sil
  3. Havale neki? Para havalesi değil mi? Gerçekten bilmediğimden soruyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havale kelimesinin 6 adet karşılığı var dilimizde bunlardan biri de para havalesi ve bankalarda havale servisleri vardı eskiden. Dİğer anlamı da Yüksek ateş demek. Dİğer dört anlamı da çok enteresandır. TDK sağolsun çok kapsamşı bir sözşüğü bizlere sunmuşlar bende oradan öprendim yaygın kullanılmayan 2 anlamını. . :)

      Sil

Yorumlar