5 Ocak 2016 Salı

Aşçı, Hırsız ve Karısı ve Karısının Sevgilisi

Peter Greenway The Cook, The Thief, His Wife and Her Lover filminde metaforlar ve semboller eşliğinde görünüşte bir aşk ve intikam öyküsü anlatarak izleyicisinin sinirlerini sınarken alttan altta türlü öykü anlatmaktadır. Renkler sürekli değişir, her bir rengin filme kattığı şifleri farkeden ve çözen izleyici, derindeki öykülere ulaşabilir.. 

Thatcher döneminde yönetim bütün değerleri alaşağı edip, eğitim, sağlık reformları yaptığını iddia ederek sistemi yerle bir ederken; türeyen yeni zenginler büyük bir açlıkla önlerine geleni tüketiyordu. Bütün bunlar olurken işçi sınıfı bir gün hayallerine ulaşacağını düşünerek çalışıyor da çalışıyordu. Karşı görüşe sahip olanların içlerindeki aforoz edilme korkusu yülsekti, yönetimin suyuna gidecek görüşler beyan ediyorlardı, gerçek düşünceleri vardıysa şayet bunlar sezilmiyordu bile. Koca Britanya açlığı dinmeyen bir yönetime teslim olmuştu, tok olanlar doymak bilmeyen yeni zenginlerdi.


2 yorum:

  1. İlginç! Hem daha önce duymamışım hem de film ilginçmiş:)
    Niyetine girdim. Seyredeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doksanlı yıllarda Beyoğlu'nda yaz aylarında festival kalıntısı filmler gösteren bir sinemaya dalıverip izlemiştim. Greenaway tiryakisi olmak için bu yetiyormul aslında. İzleyicesini defalarca sınayan ve duygusal olarak yakın durduğu karakterlere dair yaptığı seçimlerden bile izleyicisini pişman eden bir filmdir. Renk kullanımına, renklerin değişme nedenine, her bir rengin neyi sembolize ettiğine dair uzun bir yazı yazmak lazım aslında. Bu filme sanırım daha sonra yeniden döneceğim .

      Sil

Yorumlar