26 Ocak 2013 Cumartesi

Ah Sophia

Çocukluğu 70'li, 80'li yıllara denk gelenler akşamları mum ışığında geçirilen saatlerin yabancısı değillerdir. Mum ışığında yapılan sohbetlerin de, ertesi güne yetiştirilmesi gereken ödevlerinde ayır bir tadı olduğunun  belki yeni yeni farkına varmışlardır. Öyle ya sahip olduklarımızdan çok, kaybettiklerimizin farkına varıyoruz, insan olmanın kaçınılmaz özürlerinden bir tanesi de bu olsa gerek. 

Aslında ben kayıplardan değil de biraz, Sophia Loren'den bahsetmek istiyordum bugün; yaşarken efsane olmuş film yıldızlarının sonuncusundan. İzleyenler bilir "İki Kadın"da elinde valizi, yanında kızı ile oradan oraya savrulurken bir an Pizza Kulesi gibidir, "devrildi", "devrilecek" derken, Dilek Çeşmesi gibi umutla dolar, Kolezyum gibi dünyaya meydan okur, tepeden tırnağa İtalya'nın ta kendisi gibidir Sophia Loren. Peki ya "Dün, Bugün Yarın"da.. Napoli'nin kenar mahallelerinden bir tanesinde kaldırım taşlarının üzerinden, doğurdu doğuracak karnı ile, geçip giderkenki hali. Unutmak kolay mıdır "Güneş Çiçekleri" filminde, kendinden on, on beş yaş büyük bir kadını canlandırışını, savaş sonrasında bir cesedin peşinden yabancı bir ülkede yitip gidişini, yitirişini, tam bitiyor derken filmin üzerine bir günebakan çiçeği gibi açışını. Mick Jagger ve Keith Richard'ın uğruna şarkı yazdığı: "Pass Me the Wine (Sophia Loren)", dahası Alpay'ın bir şarkısına konuk olmuş kadın dır "Ah Sophia"

Ah Sophia! dağıttın beni
Tenhalarda unuttun beni

Geçmişine dair sorular sorulduğunda;
"Hayatım bir peri masalı değil, bazı şeyleri hatırlamak bile hala acı veriyor" yanıtını verecek kadar ayakları yere basar.

Napoli'nin Pozzuoli adında, kimsenin var olduğunu hatırlamak istemediği bir küçük kasabada büyümüştür Sophia. Balıkçıların, fabrika işçilerinin kasabası. İçinde yaşayanların, fakirliğin fakirlik olduğunu fark edemeyeceği kadar yoksul bir kasaba. Üzerine bir de İkinci Dünya Savaşı. Ekmeğin karne ile dağıtıldığı günler ve farelerin yuvalandığı tünellerde hava saldırılarından saklanılan geceler. Tüneller dolusu hastalık, kahkahalar, gözyaşları, sarhoşlar, doğuran kız çocukları. 

(devam edecek) 



2 yorum:

  1. Ah çocukluk anıları ve evet o yıllarda çocuktum ben:)
    Devamını merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil

Yorumlar