6 Ağustos 2012 Pazartesi

Üzümü de Yemeyin, Bağını da Sormayın

Dün meyve alırken üzümlerin iir tanelerini görünce canım nasıl çekti anlatamam. Ama elimi sürmemle birlikte aklıma beş altı sene öncesine kadar olan üzüm tanelerinin ebatları geldi. Aradaki fark devasa. Bir üzümün bu kadar kısa sürede böyle iri hale gelmesinin de tek yolu var, büyümesinin çeşitli evrelerinde kimyasal maddeler püskürtülerek şişirilmiş olması. O yüzden çelirdeksiz üzüm satın almaktan vaz geçtim.

Kendinizi seviyorsanız çekirdeksiz üzüm yemeyin. Aşırı irileşmiş yusyuvarlak taneli üzümlerin insan sağlığı için hiç de hayırlı olmayan kimyecvi maddeler ile tıka basa dolu olduğunu anımsayın. Kararınızı ona göre verin lütfen. 



Meraklısına Linkler;

7 yorum:

  1. Hadi bize olan oldu da çocuklarımızı korumanın derdine düştük:(

    YanıtlaSil
  2. Çekirdekli yeşil üzüm boyutunda bir çekirdeksiz üzüm resmen fotodaki!

    YanıtlaSil
  3. asmanın dalından yeme şansım var, kıskandırmak olmasın efendim ama. :)

    YanıtlaSil
  4. Taneleri küçük salkımları kocaman olurdu, manavdan alırken etrafında arılar uçuşurdu... Birilerinin bahçesinde denk gelmedikçe ben de üzüm yemiyorum artık...

    YanıtlaSil
  5. Dün, markette gördüm. Altın sarısı, miniminnacık üzümleri. Aaa ne güzelmiş dedim. Ablam evde var ya dedi. Ama evdekiler büyük boy. :)

    YanıtlaSil
  6. maalesef kimyevi madde kullanılmayan yiyecek sayısı çok az...

    YanıtlaSil

Yorumlar