20 Mart 2012 Salı

Sonraki Blog






Yukarıdaki metni ben yazmadım. 

Olasılıklar ile ilgili notlarımın arasında şöyle bir not vardı: "Blog sayfanı aç, 'Sonraki Blog' butonuna bas, karşına çıkan ilk on blogun en yeni yazısının, ilk cümlelerini al ve alt alta yaz." 

Bir kaç hafta önce almış olmalıyım bu notu, zamanını tam anımsamıyorum. Birbiri ile ilgisi olmayan on kişinin farklı zaman dilimlerinde, birbirlerinden bağımsız, habersiz kaleme aldığı cümlelerin alt alta dizilmesi ile ortaya çıkacak metni notumu görünce merak ettim doğrusu. Üstelik, ait olduğu metinin içinde iken belli bir anlam taşıyan cümlenin, bir başka metnin içine bırakılması olasılığının ne o cümleyi yazan kişiler için, ne de benim için de zayıf olasılıklardan olacağını düşünerek başladım düğmeye heves ve merakla basmaya. Öncelikle, nedense benim izlediğim bloglardan hiç bir tanesi ile rastlaşmamış olmak ve daha önce görmediğim kişilerin bloglarına denk gelmiş olmak, bana hayli tuhaf geldi. Öte yandan, iki blog da sürekli karşıma çıktı. Önceden alıntı yaptığım bir blog, tekrar karşıma çıktığında ise; butona tekrar basıp, yoluma devam ettim. Gördüğüm yazıları beğenmemek gibi bir lüksüm yoktu. Önceden planladığım kota dolunca ben de durdum.

Cümleleri kuranların aklında olmayan, yazılma olasılığı sıfıra yakın olan bir metni oluşturmak "Olasılıklar" serisi için iyi bir başlangış olur diye düşünmekle yanılmamışım.   


Kolaj: On Blog - D.M.

Not: Her bir cümleye imlecinizle tıkladığınızda, alıntının yapıldığı bloga erişmeniz mümkündür.

5 yorum:

  1. Kolaj...Biraz kesme-biçme -yamama ile ilginç bir "hikayecik" bile çıkabilir...Hoş ve zekice :))

    YanıtlaSil
  2. Super bit fikir, com hos bir yazi cookie ortaya, ozellikle 6 ve 7. Cumlelerin uyumu inanilmaz, Ben de denemek isterim:)

    YanıtlaSil
  3. N. Narda;

    Çok teşekkürler. Blog oyunları işte oyalanmak için birebir. Kendimi on blog ve ilk cümle diye kısıtlamamış olsaydım, eminim çok daha temiz bir iş çıkabilirdi. Düşünsene önünde 50 tane cümle var, ne güzel sıraya sokulur onlar :)

    YanıtlaSil
  4. Eren;
    Haklısın o ikisi cuk oturdu denir ya, tam öyle oldu. Denemelisin çok keyifli. hatta mim bile olabilir bundan :)

    YanıtlaSil
  5. Bende sık sık "sonraki blog" butonuna basarım ama hiç bu fikir aklıma gelmemişti:) Süper.Ben de deneyeyim bakalım ne çıkacak:)Olasılıklar serisi için bence de güzel başlangıç olmuş.

    YanıtlaSil

Yorumlar