22 Aralık 2011 Perşembe

Sanırım Laciverdim

Sevgili Eren aylar önce mimledi, sordu renginiz ne diye. Mimleri bazen çok erteliyorum, unutuyorum düpedüz. Ama en unuttuğum mim bile bir yerlerde yapmam gereken bir şey var olup, geri dönüp beni dürtüklüyor rahat bırakmıyor. 

Ruhunuz ne renk?
İzlediğiniz blogcular ne renk?

Eren'in ve ona bu mimi gönderen Define Adası'nın renklere dair yazıları çok güzel. 

Mimi okur okumaz ne yazmak istediğimi, rengimin.ne olduğunu hemen buldum. Lacivert rengi seviyorum ben. Denizin ortasındaki enginlerin laciverdini seviyorum. Rüzgar yüzüme çarparken, denizin üzerinde bir kayık, vapur, yelkenli, motorda hızla giderken lacivertlerin derinlerine bakmayı seviyorum. O derinler birden yeşil kıpırtılarla dolar ya, onu seviyorum. Laciverdin değişkenliğini, her rengi içine kolayca alabilirliğini, her renge kolayca dönüşebilirliğini seviyorum. 

İzlediğim blogların ne renk olduğuna ise içimden geldiği gibi karar verdim, bu renklendirme esnasında herhangi bir mesaj amacı kesinlikle gütmüyorum. Renklere dair belirlenmiş bir takım evrensel kişilik yakıştırmaları varsa eğer onlardan da yararlanmadım. Sağ taraftaki blog listemde yer alan ve okumaktan büyük keyif aldığım arkadaşlarımı ben şu renklerde görüyorum:


Ley-La: Bazen koyu renk gölgeleri olan beyaz ağırlıklı; içinde turkuaz, çingene pembesi ve sarının tonları var. 

Uyumayan Ses: Lacivert ile siyah arası bir gece, evlerden dökülen türlü renklerdeki sahici ışıklar.

Erhan Bey: Sarı ile turuncu arası, değişen ışıklı bir renk.  

Aydan Atlayan Kedi: Kar yağmış, havada en ufak bir kıpırtı yok. Muazzam bir sessizlik ve göz alabildiğine kristal gibi, kartal gözünün görüdüğü gibi sınırsız bir beyaz manzara, aniden yüzlerce rengi olan bir kuş uzaklardan geliyor ve size doğru uçuyor. Beyazın kör ettiği bir dünyada umulmadık bir renk patlaması.

Kırmızı günlük: İsmine bakınca kırmızıymış sanıp yanılıyor insanla. Yakut renkli bir yüzük, şeffaf, içine dikkatle bakanlar o zaman görüyorlar yakutun içinde gizli lacivert, turuncu, leylak rengi ve yeşil tonlarını. . 

Yazı kalır: Siyah ve beyaz bir arada. 

Gereksiz Yazılar: Kahverengi, mavi karışımı. 

Hayal Kahvem: Lacivert bir gecede elinde sarı femerli birisi geziyor. Işık büyüyor, lacivert azalıyor. 

Çevrimdışı: Siyah bir fanus düşünün, içine dikkatle baktığınızda kıpırdadığını görüyorsunuz ve siyah da değil üstelik binlerce minik pırıltı

Yazar ne yazar ne yazamaz: Kahverengi bir yol, koruluğa gidiyor, akşam güneşi vırduğunda her yer bir tuhaf kırmızı penbe turuncu arası ışık ile gölgeleniyor. 

Qunegond: Beyaz, koyu yeşil ve mavi. . 

Tulkas: Sarı renkli bir jet uçuyor, taklalar atıyor, jetin arkasında yine sapsarı bir iz kalıyor.  

Suya Bandım Bandım Doydum: Koyu yeşil,tam ortasında koskocaman siyah bir göz var, yaşamı izliyor. 

Voodoo Girl: Kırmızı, bazen sarı tonlarda parlıyor. 

Hayata, hayatıma dair ıvır zıvırlar: Kahverengi.

Leylak Dalı: Leylak rengi, mevsimlere göre gölgeleri değişiyor. 

Sönmez Mutfak: Açık mavi gölgeleri olan pudra şekeri rengi. 

Kara Kitap: Gri gölgeleri olan beyaz. 

Öykü: Beyaz. Bazen gri bir bulut geliyor ama beyaz bir rüzgar alıp götürüyor o bulutu da. Bulut geçerken bazen kahve tonlarda gölgesi konuk oluyor yer yüzüne.

Briç Oyunu: Beyaz zemin üzerinde kırmızı kareleri kalpler, siyah çiçekler ve siyah sinekler görüyorum.  

Guguk Kuşu: Mavi, masmavi, bir gök, bembeyaz bulutlar, mavi masmavi çimenler ve bulutlardan mor puantiyeli bir yağmur yağıyor. 

Hayattan ve Masallardan Biraz: Sarı zemin üzerinde, ince ince eflatun renkli çizgiler geliyor ve birbirlerine çarparak hoş zigzaglar çiziyorlar.  

Sokak Kedisi: Kavuniçi, koyu yeşil gölgeleri var. 

Mavi Kalemdekiler: (N. Narda) Yeşilin en koyusundan bir ormanda yaşayan turkuaz rengi bir kelebek düşünün, O turkuazın içinde siyaj, kırmızı, sarı minik desenler var. Kelebelk yeşilliklerin içinden uçup gelirken kanatlarını hızla çarpar ya, o renklerin hepsi birbirine karışınca ortaya çıkan renk. 

İnsan olmak: Cayır cayır bir şenlik ateşinin alevini düşünün, tam üzerinden atlarken alevden çıkıp ayakkabınızın kenarına doğru sıçrayan turuncu renkte bir kıvılcımın hayal edin. İşte o çıtırdayan, zıplayan kıvılcımın turuncusundan. 

Nehir İda: Pamuk şeker pembesi gölgeleri olan beyaz.

Psikopati: Pembe, mavi renklerde çılgın puantiyeleri olan bir açık yeşil.

Gay Kedi: Gökkuşapının her bir rengi, süratli biçimde değişiyor, ayna gibi her rengi yansıtıyor. 

Surrealism: Kahverengi gölegelerle bezeli su yeşili.

Bu kadar renk yakıştırmasını görüp de ne içtiysen bize de söyle derseniz, greyfurt ile portakal sıktım ondan içtim. Belki birazdan biraz da soğuk su içerim bilmiyorum. 

Süresi çok geçtiği için bu mim burada kalıyor. 



Resim: Fanny Diaz - Dark Blue

14 yorum:

  1. Öncelikle, renginizi doğru tahmin ettiğim için sevindim:)) bloggerlara ithaf ettiğiniz renk tasvirlerini de çok keyifle okudum, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Selam Vladimir, şiir gibi bir yazı döktürmüşsünüz. Attila İlhan benzeri:)

    İlla bela bir yorum yazacağım ya.. Yaramazlık yapmadan duramam asla:)) Durun bi... Attila İlhan'dan toparladığım bazı renk anlatımları vardı. Onları buraya yapıştırayıvereyim... Sebebinizle bizlere bilmediğimiz renkleri öğreten edebiyatçılara selam edelim böylelikle ne dersiniz?

    Çatalkaya, zakkum pembesine çalan havai eflatun.

    Deniz, Körfez’in içlerine gelindikçe, erguvan rengi.

    Yangın kızılı bir loşluk..

    Soğuk gri gözlerinde örümcek kızılı bir parıltısı

    …… durduğu yerde duramayan, çarpıcı renkler: safra yeşili,
    buz beyazı, deliksiz siyah,
    ateş kırmızısı, ölü eflatun.…. vırt zırt yer değiştiren oje kızılı aydınlıkla kör karanlık,

    …. batan güneşin pembe yaldıza buladığı başıboş martılar…

    …. mavi yeşil bir sonsuzluğa ağır ağır demir alan, dalgın gemi…

    … güzel atmaca gözleri vahşi yeşil...

    … delimsirek renkler ortasında yaşayan…

    Gözleri porselen akı…

    …su yeşili bir ışığa bulanmış, tavanı alçak bir salon…

    Hardal sarısı bir loşluğa boğulmuş salon…

    …. Ölgün renklerin doğurduğu külrengi pus, sütlü bir gece izlenimini veriyor…

    …kederli külrenginden subay hakisine kadar renkler, açıklı koyulu….

    ... örümcek kızılı ellerini uzatıp…
    Şehvet kırmızısı bir aydınlıkta yüzüyorum,…

    …altın sarısı ve yosun yeşili…
    ..morla eflatun arası gece!

    ..saçları platin beyazı
    Koyu menekşe rengi, minnacık bir ağız.

    Aydınlığı kükürt sarısı.

    ...Pere Duparc'ın masmavi kahvesinde...

    Sivas ve Isparta halıları: boru çiçeğine çalan morumsu lacivert, lale ezmesi kırmızı ve ördek başı yeşil, imgelem çiçeklerinden derlenmiş bir masal bahçesi.

    ...yaldızlı sarı, kızılcık kızılı, yaprak yeşili, kehribar siyahı...
    ...şu bonbon pembesi dantelli yatak örtüleri..

    ... cırlak kırmızı ufak bir reno-alpine

    ... ışıklı reklamın kömür siyahı ve kan kızılı tokatlarını yiye yiye...

    ... yaldızlı lacivedden sütlü sarıya kadar...

    ... cesed mavisi bir kız...

    ... süpürge sarışını...

    YanıtlaSil
  3. Eren;

    Ben teşekkür ederim, çok farklı bir mimdi bu. Bu aeada sizi yazmadım çünkü kendinizi çok güzel yazmıştınız "yeşil". :)

    YanıtlaSil
  4. Hayal Kahvem;

    Offfff o ne renkler öyle, resmen bir resasamın tuvaline döndü burası, "delimsirek renkler" Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Prusya Mavisi, Berlin Mavisi, ya da Parisli Mavi denilen bir mavisin sen Vladimir. ;)

    YanıtlaSil
  6. renklerle ne guzel tanımlamalar olmus

    kendımınkını okurken senın gozunden kendımı gordum:))


    ve ne kadar dogru bı teshıs dedım

    tsk ederım

    sevgılerımle

    YanıtlaSil
  7. VladiVladi - ne guzel bir post bu : ) zevkle okudum ve okurken evet evet bu bizim Vladimirin taa kendisi demeden alikoyamadim kendimi .. Arti, duygusal ve duyarli kisiligine cok yakismis yesil .. pure !!

    : )

    YanıtlaSil
  8. birde unuttum : (

    renklerim icin tesekkur ederim .. genelde siyah ve gri dediler, ama buna cok mutlu oldum ki : )

    YanıtlaSil
  9. he he dürüstçe söyleyeceğim ilk baktığım benim orda olup olmadığımdı, olmasaydımmm...tabiki bir daha bloğuna asla uğramayacaktım:D şakaaaa ama kalbimden bir çıtttt sesi gelecekti tabiki de: demek maviyim demek bembeyaz bulutlar, masmavi çimenler çok sevindim etrafımdaki insanlara böyle bir renk düşündürdüğüm için ama en çok da ne hoşuma gitti biliyor musun? mor puantiyeli mavi yağmurlar merak ettim bunları sana düşündüren ne? nasıl da şimardım bir bilsen, sevgiyle kal. betimlemeni öyle çok öyle çok beğendim ki...amaaa içlerinden belki bi tek aydan atlayan kedininkini de acıcık ama acıcık kıskanmadım değil.:D

    YanıtlaSil
  10. çoğu takip ettiklerim ve bana anımsattıkları çoğunda aynı sana gelince...lacivert...doğru tanımlama sanırım...

    YanıtlaSil
  11. İyi bişey dedin değil mi bana:)) Ben bir daha okuyayım bari.İlk defa beni pembe ile birlikte anıldım:))

    YanıtlaSil
  12. Lacivert Vladimir :) Severim rengini.


    Koyu yeşil gölgeleri olan kavuniçiyi de sevdim.

    Teşekkürlerrr

    YanıtlaSil
  13. Benimde büyük keyifle takip ettiğim arkadaşlar.Renkleri güzel seçmişsin:)Bencede lacivert senin için doğru tanımlama pınarpare arkadaşın dediği gibi.ben de büyük keyifle okudum.

    YanıtlaSil
  14. Vallahi döktürmüşsünüz yine :) Blogumun böyle bir - anlık da olsa- his uyandırmış olması çok güzel.

    YanıtlaSil

Yorumlar