23 Kasım 2011 Çarşamba

Çılgın Palyaço Zamanı

David Lynch'in filmlerinde müziğin önemli yer tuttuğunu meraklı izleyicileri iyi bilir. Yönetmenin müzikle içli dışlı olduğunu, bir kaç albüm projesinin içinde yer aldığını şarkı sözleri yazdığını, besteler ürettiğini, son filmi Inland Empire'da kendisine ait iki şarkıyı seslendirdiğini, 2009 yılında başka müzisyenlerle iş birliği içinde Fox Bat Strategy isimli bir EP'sinin yayınlandığını ise mziğe de meraklı sinema severler bilirler. Lynch'in Angelo Badalamenti ile işbirliği içinde olduğu projeler her zaman olumlu sonuçlar vermiştir. Ancak Lynch bu kez solo sayılabilecek bir çalışmaya imza atmış. Albümünün yayınladığını duyunca sanki yeni bir filmini izleyecekmişim gibi heyecanlandım her ne kadar son iki film projesi beni fazla açmamış olsa da; "Inland Empire" ve "My Son My Son What Have You Done" İlkinin, Rabbits isimli TV dizisi için hazırladığı sahnelerin yedirildiği filmin sabırlı izleyiciyi bile zorlayacak biçimde sıkıcılığa düşmesi, ikincisinin ise prodüktör olarak emeği geçmiş olan filmin en nihayetinde bir David Lynch filmi parodisine dönüşmüş olması. Ancak son yıllarda kendi internet sitesinden yayınladığı "The Interview Project" beni inanılmaz heyecanlandırmış muazzam bir insanlık kolajıydı. Yani uzun lafın kısası David Lynch'in kendisini hayli özlettiği bir sırada bu albüm piyasaya çıktı.

Albümün adı "Crazy Clown Time" ve 14 parçadan oluşan elektronik pop adı verilebilecek bir tarza sahip. İçeriğinde Lynch filmlerine aşina olanları şaşırtmayacak bir dünya bekliyor. Albümün tek istisnası olan ilk şarkıyı "Yeah Yeah Yeahs" grubunun solisti Karen O seslendiriyor. Diğer şarkılar David Lycnh tarafından seslendirilmiş. Yorumu şarkı söylemekten ziyade konuşmayı andırıyor. Ve vokali üzerinde hayli oyananıp, değiştirilmiş. Öbür dünyadan kehanetler ile seslenen bir adam var karşınızda. Korkutucu bir dünyanın kapılarını dinleyenin önünde usul usul açıyor. Melodik anlamda da fazla bir zenginlik yok, dingin bir Moby albümü ile Angelo Badalamenti sondtracki arasında bir yerde duran bir sesler bütünü söz konusu. Tabii ki bu, albümü bilerek eline almış bir dinleyici için sürpriz değil.

Bir kaç şarkı dinledikten sonra malesef kötü bir David Lynch filmi izler gibi oluyorsunuz. Bence bu albüm son derce kasvetli, korkutucu, itici ve hayli sıkıcı.



2 yorum:

  1. "film noir" diyorum daha da tek kelime etmiyorum sevgili Vlad. Albümü dinlemedim ve fakat Lycnh'in yaptığı bir albümden başka ne beklenirdi diye de sormadan edemedim kendime. Madem kendime sordum, bir de Vlad'a sorayım dedim hemen akabinde. Kasvetli, korkutucu, itici... Bunlar Lycnh sinemasının temel direkleri değil mi zaten:) Albümü dinleyip sonra tekrar yorum yaparım bu arada. Haaa ayrıca döndüm ben:)

    YanıtlaSil
  2. uyarı için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorumlar