16 Kasım 2011 Çarşamba

Yolda Sevince Rastladım

Akgün Akova'yı yazar, şair olarak bilirdim. Fotoğraflar çektiğinden ve sanatın bu dalında da yetkin olduğundan haberim yoktu. Akova ondört yıl önce "ışık benim arkadaşım" diyerek yanına fotoğraf makinesini aldığı gibi Anadolu yollarına düşmüş. Mevsimlerin değişimini izlemiş, Kah Hasankeyf, kah Islahiye, Göynük, Yedigöller, Ulus/Bartın, Küre Dağları, Kekova, Borçka soluklandığı yerlerden olmuş. Soluklanırken fotoğraf makinesinin denklanşörüne basmış, gözünün gördüğünü fotopraflamış, çıplak gözden kaçanlar düşmüş resim karelerine.

Bunca yılın emeğinden seçilen fotoğrafların isimleri de karelerin içinde olan bitenin bir kısmını özetliyor;
Çiğdemler,
Yağmurdan sonra,
Işığın diz çöktüğü yer,
Buzlu Kavaklar,
Kayalığın dişleri,
Denizin sokak çocukları,
Yaprak uçurmanın sevinci,
Bahara kadar,
Küçük Hazarfen!
Bu gülüş,
Halı doktorları,
Sonbaharın sarı gölgesi gibi,
Kehanet Tapınağı,
On binlerce Monet tablosu,
Fırat'ın aynasında,
Dş görüyorlarsa,
İstanbul'a kar yağdı,
Kar ve kızılgerdan,
Buz banyosu,
Fotoürafın yüreği,
Küre'de kış,
Bırak beni baba, yunus olayım!
Renklerin düğünü,
Neyin mavi sesi,
Osman Hamdi Bey'in kedisi.

Akgün Akova'nın "Yolda Sevince Ratladım" isimli fotoğraf sergisi, Amerikan Hastanesi Sanat Galerisi'nde 15 Kasım-31 Aralık 2011 tariheri arasında. Şairin gözüyle dünyamıza bir gözatmak için güzel bir fırsat.

Sergiyi gezerken, Didim Apollon Tapınağı'nın basamaklarından inen bir kedinin fotoğrafı dikkatimi çekti. Öğrenmenin yeri ve zamanı yokmuş derler ki hep doğrudur. O kediyi resimleyen adamın kaleminden öğrendim; insanlar kedilere baktığı zaman farklı farklı şeyler okurlarmış. Nasıl mı?
"Çinliler kedilerin gözlerinden zamanı okurlar, Meksikalılar kaderi, Araplar geleceği, Hintliler ölüm haberini..."
Böyle bir cümle üzerine daha ne denilebilir ki. Işığın renkler ile dansından hoşlanıyorsanız bu sergiyi kaçırmamanızı öneririm. Gittiğiniz yerde renklerin büyüsünü bulacaksınız.





Davetiye; Akgün Akova'nın
"Örümcek ağındaki yağmur damlaları"
fotoğrafından bir detay

4 yorum:

  1. Var ya acaip kıskandım, İstanbul'da olup o sergiyi görebilmeyi çok isterdim. Akgün Akova'ya bayılırım, öyle böyle değil; her şiirini en az üç kez okumuşluğum vardır. "Aşk ve Kuyrukluyıldız" başucu kitaplarımdandır. Fotoğraflarına ölürüm. Yazık ki uzun zamandır bir kitap çıkarmadı (şiir ve düzyazı anlamında) Beklemekten gözümün kökü çürüdü. Neyse ki imzalı ve içi şairin kendi elleriyle o anda çizdiği desenlerle dolu bir kitabım var, teselli ödülü:)
    Sergiye gidemesem de Akgün Akova'yı tanıtımınız için teşekkürler, hala kıskanmaya devam ediyorum:))

    YanıtlaSil
  2. bensiz sergi gezmek ha hem de akgün akova öyle olsun vladimir :))

    YanıtlaSil
  3. Leylak Dalı;

    Belli mi olur belki bir gün, sergi orada da açılır, Akgün Akova oraya da gelir. :)

    YanıtlaSil
  4. Beenmaya;

    Eyvah yakalandım. Olsun gene gideriz :)

    YanıtlaSil

Yorumlar