31 Ekim 2011 Pazartesi

Gözleri Parlayan Kedi

Karanlıkta evimizin gündüzleri munis gezen kedisi ile burun buruna geldiğinizde gözlerinin oldupu yerden iki minik yeşilimsi ışığın parladığını görürüz. Bu ışık bazen sinir bozucui bazen de ürkütücü gelebilir.

Kedilerin gözlerinin iç çeperi kristalimsi özelliklere sahip guanin denilen bir madde ile kaplıdır. Bu madde sayesinde kediler zifiri karanlık olmayan, çok az da olsa bir ışık kaynağından beslenen karanlık ortamlarda, dış ortamdaki ışığı gözleri ile süzerek kendi görebilmelerine yetecek kadar az ışığı gözleri ile yayarlar. Bu soğuk ışık onların insan için karanlık ortamlarda bile rahatça görebilmelerine yeter.

Ne yazık ki, ne Tim Burton'un yönettiği ikinci Batman'deki kedi kadın Michelle Pfeifer'ın, ne de 2004 senesindeki Catwoman filminde kedi kadın rolünde arz-ı endam eyleyen Halle Berry'nin gözleri karanlıkta parlamamaktadır.

Bu ay bıyık konusunu hiç açmadığımın farkındayım aşağıdaki karalama/beyazlamadaki parlak gözlünün dudaklarını süsleyen antenimsi uzantılar da bu haftanın bıyığı olsun.

Resim: Gözleri Parlayan Kedi - D.M.

5 yorum:

  1. özellikle kedi resimlerinize bayılıyorum müthiş:)

    YanıtlaSil
  2. Çocukken arkadaşlarla birbirimize korku hikayeleri anlatırdık.
    Bir gece mışıl mışıl uyurken yanağıma tüylü bir şey sürtündü. Gözlerimi açtığımda o ışıkları gördüm. Nasıl bir çığlık atmışım ki, bir anda bütün ev halkı başıma toplandı.
    Meğer sevgili kedimizin gece yarısı bana olan muhabbeti kabarmış! :)
    Aradan seneler geçti, o görüntü hala aklımda...

    YanıtlaSil
  3. Eren;

    Çok teşekkür ederim. Epey bir kedi resmi yaptım aslında :) Ne şaşırtıcı değil mi? :) Renklilerden de koyacağım en kısa zamanda.

    YanıtlaSil
  4. Şule;

    Ben hala.. Bazen o parlak gözlerle karşılaşında ürperiyorun.

    Bi şey sorucam kedi naptı çığlığı duyunca? :)

    YanıtlaSil
  5. Sakin sakin mırıldanmaya devam etti... Ben inanmaz gözlerle ona bakarken o bana sürtünüyordu. Hiç bir şey olmamış gibi. :)

    YanıtlaSil

Yorumlar