7 Ağustos 2011 Pazar

Süper Rezil Bir Fiber İnternet Hizmeti

Ne olduysa geçen sene aralık ayında paratmanımızın cümle kapısından girişe, içeriye ismi lazım değil bir internet hservis sağlayıcısı firmanın kurduğu standı görmem ile başladı. (gerçek ismini vermiyorum, durduk yerde bir de şamaroğlanı olmanın alemi yok çünkü) Standda duran genç arkadaş fiber internet hizmeti almanın avantajlarından bahsediyordu. Yıllardır aldığım hizmette bir aksama yokken neden kandım anlatılanlara biliyor musunuz? Bizim apartmanda oturanlara bu adına Züper-Online diyeceğim şirketin sunduğu kampanyaya göre ilk bir ay deneme ayı idi ve bedava idi, ayrıca ilk ay beğenmediğimiz gerekçesi ile iade etmezsek hiç bir ücret alınmayacaktı, eğer kullanmaya devam edersek deneme süremiz bir ay sonunda bitecek ve takip eden ay üyeliğe hoşgeldiniz kampanyası olarak bize bedava olacaktı. Ayrıca dört ay boyunca dilersek diğer şirketin ADSL bağlantısını da evde tutarsak faturlarımızı ibraz ettiğimizde ödemeyi taahhüt ediyorlardı. Toplam dört ay bedava ve fiber internet sözleri cazip geldi. Hemen üye oldum. Ne zaman bağlantı yağılacağını sorduğumda, apartmanınızın alt yapı çalışmaları bitti o yüzden yarın sabah onda bağlantınızı kurabiliriz dediler. Bana anlattıkların nerede yazıyor burada diye sordum, dediklerini satır satır gösterince de bastım gerizekalı gibi sözleşmeye imzayı.

Ben dakikalara saatlere takık bir adamın söylenen şey söylenen salisede olmazsa sanki bu ülkede doğmamışım gibi hop oturup hop kalkıyorum. Ertesi sabah 10'u 1 geçe Züper-Online şirketini aradım. Bir alay insanla konuşup bana derhal birini gönderip bu bağlantıyı yapmazlarsa bu abonelikten vazgeçtiğimi hiç zahmet edip de bağlantı yapmaya gelmemelerini söyledim. Son konuştuğum kişi "efendim ekip zaten şu anda aprtmanınızda montaj çalışmalaqrına başladı, ben sizi bilgilendirmek için beş dakika içinde size döneceğim" dedi. İki dakika sonra beni arayıp on dakika sonra geleceklerini söyledi. Dediği gibi on dakika dolmadan geldiler. Bağlantıyı yaptılar. Oturdum kullanmaya başladım. Fiber bağlantıda ADSL'ye göre hiissedilir bir hız farkı bu güne kadar yaşamadığımı beyan edeyim yeri gelmişken.

Neyse üç ay kadar memnun mesut kullanırken bi rgün cep telefonuma mesaj. "Ödenmemiş iki adet Züper-Online" faturanız yüzünden bağlantınız kesilecektir, ödeme yaptıysanız dikkate almayınız". Mesajı alır almaz cinim tepeme sıçradı, telefonu elime alıp doğru call centerı arama tarama çalışmalarına başladım. Düşür düşürebilirsen numarayı.

Dakikalarca melodi dinledikten sonra, karşıma çıkan zavallının konuya çare olmayacağını bilmeme rağmen derdimi anlattım.Bitirirken de "bak" dedim, "sen bu işi çözemessin bize tahhüt edilenin aynısını istiyorum, üstlerine söyle bu işi bana derhal çözecek biri beni hemen arasın". 24 saat içinde işi çözebileceklerini ve 24 saat içinde beni arayacaklarını söylediler. 24 saat dolduğu anda aradım efendim size 24 saat değil bir iş günü sonra demişlerdir kelime oyununa başladılar. "Çıldırdınız mı siz? Salı aradım bugün çarşamba, hem 24 saat sonra hem de bir iş günü sonra, oyalamayın beni. Ben şimdi noterden size ihtar çekiyorum ne fatıra geldi posta kutuma ne e mail geldi, insanları dolandırıp kelime cambazlığı yapıyorsunuz. beni ararsanız arayın aramazsanız da naparsanız yapın" diyerek kapattım". Evden tam çıkarken telefon çıktı. Böyle kasıntı uyuz bir ses, gayet sakin beni neden dolandırdıklarını sordum. "Olur mu öyle şey" diye yaydırdı ağzını. Olmaycak zaten dedim. Dört ay bedava diye kandırmak olmaz dedim düzeltin şu işi derhal." dedim. Bana bu sefer, "bir ay dolmadan şirketi arayıp memnunum bedava kampanyaya 3 ay daha devam etmek istiyorum diye kayıt yaptırmadığım için bunlar olmuş" demeye gelen bir laf kalabalığı yaptı. Yok ya siz beni enayi sandınız herhalde dedim madem öyle sizi aramak gerekiyordu bunu bana neden aylar sonra söyköüyorsunuz. Çok dolandırıcısınız siz, kabul etmiyorum bu saçmalığı, bu larışıklığı çabul çözün" dedim. "Yarın ararım" dedi. Ertesi gün aradı halletti. "Bakın" dedim "bu olmaz olası kampanya bitiminde fatura gelmezse eğer ben sizi dava edicem çok mutsuzum bu abonelikten."

Sonra pek bir olay yaşamadık. Ama arada bağlantı ışıkları kırmızı oluyordu, telefon açıp düzelttiriyordum, telefona biri çıkınca hemen bağlantıyı normale çeviriyorlardı.

Geçen hafta Çarşamba günü bağlantım kesildi. Aradım, "modeminiz bozuk, yirmidört saat içinde düzelticez, sizi arayacağız" dediler. 12 saat sonra aradım " siz 24 dediniz unutursunuz kesin, noldu bu?" dedim. Meğerse apartmanın genelinde bir arıza varmış, apartmanın ana kutusu bozulmuş. Bir ekip yönledndirmişler gelip kutuyu tamir edecekmiş."Her telefon açtığımda başka şey söylüyorsunuz, alıştıra alıştıra mı söylüyorsunuz yoksa telefona cevap verenler mi işlerini bilmiyor? Siz hani nasıl bu konuşma kaydediliyor diyorsunuz ya, ben de aynen öyle kaydediyorum telefondan sizin şirketle yaptığım görüşmeleri, her biriniz ayrı konuşuyorsunuz bana "dedim. O ana kadar beni aramayan herkes bu konuşmadan sonra ardarda aramaya başladı. Bu arada bağlantım açıldı, ama arayanların bağlantı açıldığında haberi yok hala beni arayıp izahat veriyorlar. Son arayana "belli ki siz bilmiyorsunuz iki saat önce benim bağlantım açıldı, boşa nefes tüketmeyin" dedim.

Apartman görevlisine sordum kutuyu tamire gelen giden oldu mu diye. Yok efendim kutu bahane, gelen giden olmadı, bozuk değilmiş zaten.

Bu arada apğartmanımızda dört ay bedava kampanya sanıp abone olanlardan, telefon mesajı ile bildirilen gecikmiş faturayı ödeyenler olmuş. Ama hepimiz 24 aylık sözleşmemiz bittiği anda bu şirketten hizmet alamaya son vereceğiz.

SOn olayda da bunların 22 ağustıs sebebi ile modemlerimize program yüklerken kendi kendilerine saçma bir arıza yarattıklarını tahmin ediyorum. benim gibi arayanları da makul olmayan senaryo demetleri ile aldatmayı denediler.

Bir daha Züper-Online firmasından hizmet almak mı? ASLA, ASLA ,ASLA!!!

Gözünü sevdiğimin TTNET'i.. Kıymetini bilmemedim senin.


9 yorum:

  1. Ben her zaman "şahane" vaadlerde bulunan kampanyalara şüphe ile yaklaşmışımdır. Nedense bunların altından hep bir çapanoğlu çıkar. Sözleşmede küçük harflerle yazılmış bi nokta ya da "ama biz şu şu olursa bu bu olur dedik size" diyen müşteri hizmetleri falan. O nedenle bildiğin yol en iyi yoldur diye hiç bulaşmam bunlara. :)

    YanıtlaSil
  2. Sadece züper olan mı hepsi aynı.Hem sen de en iyisini yapmışsın.Kimisi uğraşamam diye bırakıyor ödüyor.Dişini göstereceksin...

    YanıtlaSil
  3. uydu-net i tavsiye ederim
    apartıman otomatı ile bir sorununuz olmadığı sürece çok iyi. üstelik tele dünya dahil sınırsız 38.50 ödüyoruz

    YanıtlaSil
  4. yahu sadece ben de mi bu züper internet normal çalışıyor anlamadım. 2 seneyi geçti kullanıyorum bi sorun yok. hayır belki benim şansım dicem ama sadece bir iki kere kesildi koca 2 sene boyunca. tamam ben belki film filan indirmiyorum ama yine de ne bilim :s

    sen öyle diyosan öyledir vlademir..

    ulan züper internet sana laflar hazırladım.. adam ol..

    YanıtlaSil
  5. okuduktan sonra yorum yapmadan edemedim, ttnet'i hasretle yad etmişsiniz ya, ben ona söveceğim şimdi.
    her şey geçen hafta önce aranıp, hızımı 4 tl karşılığında iki katına çıkarabileceğimi öğrendiğim an başladı. telefon aramalarına genelde güvenmiyorum, üşenmeyip internetten kontrol ettim. doğru diyorlar, fiyatı da makul, herhangi bir problem olmamasına karşın, 'neden daha hızlısı olmasın?' diye sordum kendime. onayı verdikten sonra açılacak dendi, bende internet tamamen gitti. arıyorum soruyorum, neden diyorum, tek cevap "üstünde çalışıyoruz, düzelecek." bekle, bekle.
    ertesi gün eve kontrole geldiler, modemi evirdiler çevirdiler, ip adresini değiştirdiler falan fıstık. sandım ki olay bitecek, bitti mi? bitmedi.
    ertesi gün yine aynı olay, internet yok! tekrar aradım. ne deseler beğenirsiniz? alt yapı müsait değilmiş, kaldırmıyormuş hızı kablolar. bre ttnet! önceden baksana olur mu olmaz mı? neden beni 4 tl için mağdur ediyorsun? onu düzeltmek için tekrar geldiler, kablolar değişti vs. sonra ne mi oldu? tabii ki sorunsuz internete girebildim. tam 5 gün boyunca! şimdi yine internetim yarım saatte bir kesiliyor.
    kısaca, ttnette o kadar sağlam değil.

    YanıtlaSil
  6. Uyardığınız için teşekkürler. Uydu net fena değil gibi ama bir bakıyorsunuz bu tür şirketler el değiştirmiş ve tuhaf tuhaf uygulamalar çıkıyor ortaya.

    YanıtlaSil
  7. Valla ben de TTnet'e küfredenler kısmındayım. Özellikle taşındıktan bu yana.
    Yani yalan dolan hepsinde var. İmzayı atana kadar etmedikleri kelime oyunu olmuyor. Ama iyi yapmış dişinizi göstermişsiniz. Normal medeni tavır ve ses tonundan anlamıyorlar.
    Şimdi benim alternatif listemde bir firma daha şaibelendi:)

    YanıtlaSil
  8. insan psikolojisini analiz etmeye kac para harciyor bu sirketler merak etmekteyim. Nasil da biliyorlar oltaya takacaklari yemi hepsi kar amaci guttukleri surece malesef ve malesef kalite ikinci planda kalacaktir. Bazi formlarda dile getirdim buraya da yazayim dedim. TTnet Turk telekom catisi altinda sabit telefonlarimizdan zaten bir sabit ucret almakta bu sabit ucrete atiyorum 2 TL daha eklese mesela ve telefonun oldugu her eve 256 K internet zaten veriyor olsa modemi alip takan kullanabiliyor olsa dusunuyorumda hizmet boyle bir sey olsa gerek//

    YanıtlaSil
  9. Aydan Atlayan Kedi;

    Çok yerinde bir yaklaşım ülkemiz için. İşte bir gaflet anında bastımimzayı. Rahat batmış olmalı.

    Gök-Türk;

    TTNET den memnundum aslında, FİBER diye buna zıpladım. Gaza geldim gereksiz yere.

    Tutsak;,

    Bunu not aldım bir kenara bu zsüper rezalet biter bitmez ona geçerim. Teledünyayı duydum iyiyimiş diyorlar üstelik.

    FKH;

    Fiber için konuşuyorum, dertleniyor zırzır ağlıyorum efenim. Müşteri hizmetlerini aradığınmda da gelen mesaj şöyle "malteoe yöresinden arıyanlar bugün kesinti var altyapı yeniliyoruz keçiörenden arayanlar bugün kesiksiniz sıkmayın canınızı." tarzında bant kayıtları bar. Hal böyleyken eğer gfiberse kıskandım valla. Öte yanda nu kadar gezerken irlandaları fetjederken kesinti olsa nereden bileceksiniz bakim? :)= yaaa!!

    BG;

    Benim sıkıntım fiber internet ile, ttnet de fiberim yoktu sorunum da yoktu..

    Fiberin ADSL ye göre avantajını da şu ana kadar hiç görmedim. Tüketici kaz gibi görüldükçe her servis sağlayıcı bir kaç tüy yolmadan bırakmayacaktır bizleri efenim malesef böyle.

    EN güzeli süreli sözleşme yapmamak sanırım.

    Şeytanın Yaz Dediği;

    Aslında ticaret kanunu gereği bu tarsz el değişikliklerine üç ay içerisinde taraflardan birisii ile iş yapmakta ılanlar itiraz edebiliyor böyle bir kıllık yapmak lazım sanırım. Ben bu eldeğiştirmeyi kabul etmiyorum deyip yasal anlamda sorun yaratmak iyi olur.

    N. Narda;

    Aslında servis sağlayıcı seçerken sanırım google dan o "servis sağlayıcının adını" yazıp boşluk bırakıp "şikayet" yazmak ve daha önce ne tür naneler yediklerine bir bakmak ve öyle seçmek lazım sanırım ben de bu zzüperi dertler başıma gelince aradım ki ne göreyim dert bir değilmiş :(

    Şair Değilim;

    Bunların derdi, müşteri memnuniyeti değil bi rkoyundan kaç post çıkarsak daha iyi olurun hesabını yapıyorlar. Öncelik para yolmakda hizmet sonradan olsa da olur olmasa da.

    YanıtlaSil

Yorumlar