23 Ağustos 2011 Salı

Kıpır Kıpır Kıpırdaşan Kedi

Sokak kedileri konu başlığı altında yazmaya başlayalı neredeyse bir yıl olmak üzere. O kadar sevimli kediler resimledim ki, ger bir ayrı bir hikaye anlatıyordu zaten sadece resimlere baktığınızda. Ama sanılmasın ki o resimleri çekmek kolaydır. Aksine kedi, hele insanların kendisi ile haşır neşir olmasına alışkın bir kedi ise siz resim çekmek için ona doğru yaklaştığınızda hemen başlıyor mırıldanmaya, kıpırdanmaya, sevgi ile başını ayak bilekelrinize, dizlerinize sürtmeye. Artık bir adet poz yakalamak için nasıl uğraştırıyorlar bilseniz. Her biri denklanşöre bastığınız an ile kameranın o anı yakaladığı ana arasında geçen miniminnacık saliseler içinde şekilden şekile giriyorlar.

"Aman ne güzel poz yakaladım", "Ne kadar duygulu bakıyor", "Bu poz tam resimlik" diye düşündüğünüz anda zaten çok geç kalmış oluyorsunuz. Makine hazır elinizde duruyor olsa dahi resmi çektiğiniz anda kedi hınızırca, şakacı biçimde kıpraşıveriyor.


Siz halinizden memnun, güzel bir poz yakaladığınızı zannederken bir de bakıyorsunuz ki, çektiğiniz fotoğraftaki kedinin az önce gördüğünüz munis canlı ile uzaktan yakından alakası yok. Kedi resmi çekmek istiyorsanı zöncelikle çok hızzlı olmanız lazım. Bir güzel kare yakalamak için birden fazla resim çekmenizin gerektiğini kabul etmeniz lazım. Hoş bunları bilmeden bu işe başlasanız da onlarca kedi sanki söz birliği etmişçesine sizim sabrınızı sonuna kadar deneyerek bu işin böyle olduğunu size bir güzel öğretiyorlar.

Resimdeki sarı kedinin bana öğrettiği gibi, iki tane güzel poz yakalamak için dakikalrca kımıl kımıl şekilden şekile girdi yaramaz.

13 yorum:

  1. Yine bir yakışıklı sarı bulmuşsunuz, çok şeker:)) evet gerçekten dediğiniz gibi onları fotoğraflaması çok zor, bu arada sizin kendisiyle ilgilenmenizden çok mutlu olduğu belli oluyor:)

    YanıtlaSil
  2. ömrüme ömür katan can onlar:)
    Güzel paylaşımınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. "Dur" desen anlamıyor, "sakın bozma" desen yanına çağırdın sanıp sürtünmeye geliyor, haliyle anında bozuyor. Haklısın, zor iş bu güzellikleri karelere sığdırmak.

    Ama seviyorum senin bu istikrarını, çektiklerini, e bi de sokak kedilerini :)

    YanıtlaSil
  4. HAYVANLARLA BEBEKLER AYNI GALİBA. NE ZAMAN FATMA PINARIN FOTOĞRAFINI ÇEKECEK OLSAM, AYNI ZORLUKLARLA BOĞUŞUYOR VE SEFERİNDE AMAAAN BOŞVER DEYİP BEZİP BIRAKIYORUM, ELİMDE GARİP, SAÇMA SAPAN Bİ SÜRÜ FOTO İLE.
    SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  5. yahu sen koca adam.. sokaklarda elinde bir fotoğraf makinesi, kedilerin peşinde... nesin sen hayal mi?

    YanıtlaSil
  6. En güzeli video kamera modunda çekip aralardan en iyi pozları çıkarmak sanırım. Yoksa gerçekten zor iş.

    YanıtlaSil
  7. 41 kere maşallah bu ne tatlılık:))bayıldımm.

    YanıtlaSil
  8. yıllar önce bizde bir kedinin doğum anını pozlamaya çalışmıştık ama dediğin doğru, çok atikler öyle bir durumda bile atik olmayı başarıyorlar:{S (bıyıklı olsun)

    YanıtlaSil
  9. Ben de hiç durmadan kedigillerin fotoğrafını çekenlerdenim. Artık bu faaliyetimden o kadar sıkıldı ki çevremdekiler, kedileri rahat bırak diye serzenişler duymaya başladım. Sonradan bir arkadaşımd edi ki biliyor musun Ara Güler de fotoğraf çekmeye böyle başlamış. :) Bu bir hastalık gibi, kedi seviciliği yani. Engellenemiyor. Durup göz göze gelmeden yanlarından ayrılamıyorum ben. Şöyle bir boyun büküp göz göze gelsem de yetiyor ikimize sanki! Hem ona, hem bana iyi geliyor. Bu arada bu kedi İzmir'de mi? Çok tanıdık geldi yine.

    YanıtlaSil
  10. Benim haylazda durmuyor, bu yuzden hep uyurken cekebiliyorum .. Yoksa pek bir hareketli kendisi ..

    Bu yazina kac kez gidip geldigimi hatirlamiyorum .. yazmayacaktim ..
    Aklima o gozume kestirdigim ginger geliyor hep .. Henuz alti haftalik, daha 2 haftalik bekleme/dusunme surecim var .. ama bunu gorunce gel de alma ..

    YanıtlaSil
  11. Eren;

    Evvvet.. Basıl mırıl hırıl sesler çıakrıyordu anlatamam, fotoğrafın sesi olsa da çıkarsa :))

    Yüreğimdeki yağmurlar;

    Rica ederim ne demek :)

    Sokak Kedisi;

    Kesinlikle laftan anlamıyorlar hopidi hopidi bir orada bir burada keyifle döneniyorlar :)

    Guguk kuşu;

    Bebeklerde sahiden kıpır kıpır ama, yine de vazgeçmeden denedikçe değiyor doğrusu. Allahtan dijitalleştik yoksa bu işe hiç kalkışmazdım.

    Adım deliye çıkacak diye korkuyorum valla :)

    YanıtlaSil
  12. Tutsak;

    Hmmm... bunu denemem akıllıca olabilir. teşekkür ederim :)

    Kamikaze;

    Ama burnunu çok tırmalamışlar onun :)

    HerbiRenk;

    Doğum anını çekemezdim ben herhalde. Sonuç ne oldu, çekebildiniz mi?

    D.;

    Seni çok iyi anlıyorum.

    Lô - Lâ;

    Kaçırma Ginger'ı..benim de bir Ginger vardı ama malesef kaza geçirdi, ameliyat ettirdim. iki hafta veterinerde kaldı. Sonra veteriner dedi ki eve götürdüğünüzde diğer iki kedinin onu dışlayacağını hesaba alın lütfen. Ben de onu veteriner vasıtasıyla başkasına vermenin doğru olacağını düşündüm o zaman için. Güzel bir ev bulduk ona. Hala hayatta. AMa güzel kediydi ginder dendi mi ya da dedim mi hep gelir aklıma.

    YanıtlaSil
  13. tabiki çekemedik, hemen üzerine atladı plesentanın ve yedi onu içindende fare gibi iğrebç bir yaratık çıktı:) onu çektik ama:)

    YanıtlaSil

Yorumlar