11 Haziran 2011 Cumartesi

Yalana Dair

Sevgili Kızgın Damdaki Kedi mimledi, ona teşekkür ediyorum öncelikle. Mimleri seviyorum her biri oyun gibi. Aslında beceriksiz olmayı seçtiğim bir konu, bu yüzden ne yazacağımı bilemiyorum ama yazmak da istiyorum. Konumuz yalan. Mimimiz; “Yalan hakkındaki düşünceleriniz?“

Tanıdığım insanların yalanlarını yakalamakta usta olduğumdan bahsetmiştim bir ara. Vücut dilini tanıdığım, sesinin tınılarına aşina olduğum insanların söze ve harekete bağlı dilinde normalin dışında izleri yakaladım mı, yalan kokusunu da yakalamış oluyorum. Haksız çıkmayı çok isterim ama bugüne dek yakaladığım izlerde haksız çıkmadım pek.

Orta okul, lise ve üniversite yıllarımda yüzleşmeler kralı gibiydim. Yalan söylemez, yalanı da şıp diye yakalardım. Yalan söylemeyi pek beceremem. Hiç yalan söylemezlik etmem demiyorum ama doğrusunu söylememek için çok güçlü bir nedenim olmalı ve yalan söylediysem sonuna kadar o yalanı devam ettirmeliyim. Bir kişiye yalan söylersem o yalan inanılmaz biçimde büyüyüp herkese söylediğim bir yalan haline gelebilir. Kendi iç kuralım böyle. Bu sebeple ne zaman yalan söylemeyi seçecek olsam aşırı strese giriyorum, o yalanı devam ettirmek zorunda hissediyorum kendimi. O yüzden pek yalan söyleyen bir tip değilimdir. Doğruyu sonunda başıma gelecekleri bile bile söylerim, yalanla saklamaktansa bildiğimi dan dan sıralamak bana daha kolay geliyor.

Uzun yıllar yaptığım bankacılık hayatımda bile hiç yalan söylemedim. Yalan söylemeyen bir bankacı düşünün. Doğrucu Davutluk konusunda böylesine iddialıyım yani. Müşteriye doğruyu farklı biçimlerde söylemişimdir ama. Küt diye söylenmesini kaldıramayacak egosu tavana vurmuş tipler bol, kendimi göz göre göre ateşe atacak değilim. Kimi insanların ellerine gerekli doneleri ve seçeneklerinin tümünü vererek mantık yürütmesini sağladığım oldu. Ama yalan söylemediğim için mesleğimde gereksiz bir stres yüklenmemiş oldum. Bankacılar müşterisine sevimli gözükmek için çoğu kez yalan söyler. Ne değişik değil mi?

Yaparız abi”, “Yaparız beyefendi”, “Bu bizim işimiz hanımefendi”, “Hiç kuşkunuz olmasın efendim” sözlerini çok duyarsınız bankacılardan. Bu sözü duyduktan sonra kendilerine eğer;

Ne zamana kadar yaparsınız?” sualini yöneltecek olursanız hiçbir tanesi size net yanıt vermez. Zınk diye takılıp kalırlar oracıkta. Kıvırtırlar da kıvırtırlar. Bir tanesi hariç. O da bendeniz. Ama ben de o işi yapmıyorum artık. Bankacılar bildiği gibi yalan söylesinler, Allah da onları bildiği gibi tekamül ettirsin.

Sadece meslek değil özel hayatımda da yalan stresini taşıyamadım, daralttı beni her yalan. Bu yüzden yalana başvurmamak benim için en kolayı oldu. Karşımdakini sözlerimle aldatmaktansa sözlerimle ikna etmeyi denerim. İçimi daraltan doğruları karşımdakine de veririm. Bu beni bazı anlarda hayli sevimsiz yapabilir ama en azından güvenilen biri olduğum konusunda düşmanım, dostum hepsi hem fikirdir.

İşte böyle kötü bir yalancıyım, üstelik ailemizde .ok iyi bir yalancı vardı, dedemin lakabı Kırkyalan Salim’di. Adamcağız dünya tatlısı bir adamdı, ancak yalan söylemeden duramayn bir tipti. Her olayı anlatırken daha pembe ve daha mutlu hale getirmekten tutun, ekmek almayı neden unuttuğuna dek her konuda her an bir başka yalan dökülürdü ağzından. Ev içinde yalan yüzünden çıkan kavgaların haddi hesabı yoktu. Belki de o kavgalar korkuttu beni bilemiyorum.

Yalana girmez elbette ama önemli sırları iyi saklarım, bir kişinin bir doğruyu bilmemesi gerekiyorsa ona o bilgiyi vermem ama o bilgiyi vermemek için de yalana başvurmam.

Ancak öte yandan iş gırgır, şamata ve de makara oldu mu karşımdakini işletmek için her tür yalanı söylerim ama onların da fazla uzamasını sevmem, işletir ve ortaya çıkartır güler eğlenirim. Evet şamata olsun diye, yılan hikayesine dönmemek kaydı ile, anlık yalanlara varım. İki güleriz hem, fena mı?

Şimdiiii bu mim’i kime göndersem, öncelikle buralarda değil ama geldiğinde cevaplaması için bir kediden aldığım mimi bir başka kediye pas etmek istiyorum; Kırmızı Çizmeli Kedi ne dersin yalan konusunda? Miminiz; “Yalan Hakkındaki Düşünceleriniz “. Müsait bir zamanınızda knuya bir kafa atar mıydınız acaba?

Fotoğraf: Üç Fotoğraf Üstüste - D.M.

2 yorum:

  1. miminiz itinayla cevaplandırılmıştır sayın vlad. attım kafayı:)

    YanıtlaSil
  2. :)) ben tatmin oldum şahsen, ellerine sağlık ;p

    YanıtlaSil

Yorumlar