25 Mayıs 2011 Çarşamba

Eskinin Gol Kralları

Biliyordum da afişi görünceye kadar inanasım yoktu aslında. Hangi parti olursa olsun "Gol Kralı" ünvanı ile seçim kampanyasında boy gösterilmesini doğru bulmuyorum. Çünkü talip olunan mevki ile mazide olunmuş olunan krallık ünavının arasında hiç bir ilişki yok. Milletvekili olmanın koşullarından değil gol kralı olmak. Oy kapmaya yönelik bir strateji. Ama görüyoruz ki bu yolda mübah olunanların sayısı hızla artıyor.


Yakından bakalım. Yüzdeki ifadeyi içimizden de olsa okuyalım.

(mırmırmırmır mırıl mır mırıl)



İstanbul'da olur da İzmir'de olmaz mı? Tanju Çolak da aynı partinin İzmir milletvekili adayı oldu, gözlerim doldu.

Başka ülkelerde halkı temsil etmeye aday kişilerin mazideki özel yaşamı didik didik didiklenmekte bildiğim. Bir bizde yok geçmiş rezaletlerin su yüzüne çıkması. Hoş çıksa da tırıs gider. Bozmaz bizi eski rezaletler. O kadar eskiyi anımamamakta üstümüze yok. Evliyken evlilik müessesini kaale almamış bir kişinin milletinin yararına çalışmakta zorlanacağı endişesi var yaban ellerde. Adı üstünde yaban eller işte. Eşine sadakatte zorlanmış kimselerin milletin idaresinde söz sahibi olup da bir de orada sadakatini sınamayı riske etmek istemiyorlar anladığım. Bakınız Bay Clinton bile eski bir entarinin üzerindeki kurumuş bir organik sıçrantı yüzünden DNAlarına kadar didik didik didiklenmişti anımsayınız rica ederim.

Nedense mazide bazı evli barklı futbolcuların televolenin ilk yıllarında sinemanın taçsız kraliçeleri ile ayyuka çıkmış ilişki bombardımanlarını anımsadım. Ne güzel günlerdi onlar.

Özel yaşam deyince iki gündür internette herkesin vır vır vır vırıldadığı konuda benim de noksanım kalmasın isterim. Bence hanımefendinin bir tanesi evli, zengin, güçlü (her manada güçlü) bir beyefendiyi gözüne kestirmiş zemin hazırlıyor. Ortamını bulunca haremine geçmeye içi gidiyor, ufak yollu özeniyor belli ki.

Bir de benim bildiğim yürürlükteki anayasamızın madddelerine bakacak olursak kadın ve erkek fena halde eşit. Yani yok öyle erkeğe üç beş eş, kadına bir tane. Kadın da haremseyebilir gönlü isterse.

Ya hangi devirde nerede yaşıyoruz abi ya?

3 yorum:

  1. Düzeltme.. Tanju Çolak, aday belirleme süresi içinde aday adayı olduğunu açıklamış ancak herhangi bir başvuruda bulunmadığı, sürenin dolması sonrası, İl Başkanlığının açıklaması ile ortaya çıkmıştır. Dolayısı ile, adı geçen şahsın İzmirden herhangi bir partiden m.vekili adaylığı söz konusu değildir.:))) Ama inan olmasını çok isterdim, boyunun ölçüsünü alması ve bize yani Karşıyaka'ya 85 senesindeki ligin bitimine iki hafta kala Atatürkte, 89. dakikada nerdeyse sıfırdan attığı o golün acısını çıkarma (Samsun o maçı bu golle kazanmış ve bizi bir puanla geçerek Birinci Lige çıkmış ve biz, beşi,nci zezonda yine ligi ikinci bitirmiştik) fırsatı çıkmış olacaktı.:))

    YanıtlaSil
  2. Özellikle Bülent Arınç'ın AKP iktidara geldiğinden beri çok sık kullandığı bir taktik bu. Bir fikriz zikret..sonra ortalık ayağa kalkınca yok ben öyle demedim de geri adım at..Böyle böyle birçok abuk fikir gündeme geldi tartışma konusu yapılmaya başlandı. İnsanlar tabii ki her istediklerini düşünebilir, her istediklerine inanabilir ancak bizimki gibi yolunu yönünü belirleyememiş, ne yazık ki cehaleti çok yüksek bir toplumda fikirlerin tartışılması da aynı cehalet seviyesi üzerinden gidiyor. Bu arada biz de aslında bunları konuşarak ekmeklerine yağ mu sürüyoruz acaba diye düşünmüyor değilim :(

    İki akşam önce metrobüste karşımda 2 erkek oturuyor. Biri diğerine soruyor herhalde uzunca bir süre görüşmemiş iki arkadaş olacaklar. Sen ne yaptın evlilik işini diyor. Diğeri de cevap veriyor biliyorsun benim nişanlım teyze kızımdı diyor ama beni istemedi ben askerdeyken başkasına kaçtı evlendi o adamla da mutlu olamadı boşandı şimdi diyor. Arkadaşı soruyor niye istemedi seni..Cevap çünkü ben karı kısmısının çalışmasına karşıyım mutlaka yollu olurlar illa birileriyle bişey yaşarlar çalışma dedim diye bana bozuldu benden soğudu. Ama bak haklıymışım yollu çıktı diyor. Ben de bir "karı kısmı" sı olarak işimden geri dönüyorum ve bu konuşmayı duyuyorum.

    Kimbilir kız bu öküzle evlenmemek için belki çaresizce kaçtı başkasına. Zihniyete baksana akraba evliliği var, karı kısmısı çalışırsa yollu olur var...hangi biriyle nasıl uğraşacaksın. Bir de hala kalkmış çok eşlilik yasal olsun zırvaları mevcut cehaleti temizlemeyi başaramadık bi de yenileri geliyor.

    sinirlendim bölük pörçük yazdım neyese böyle gönderiyoum başını sonunu kaçırdım ama artık olsun.

    YanıtlaSil
  3. mimlendin.. :)
    http://1iyokmu.blogspot.com/2011/05/mim-ben-kucukken.html

    YanıtlaSil

Yorumlar