16 Nisan 2011 Cumartesi

Sezonun İlk Attırıkları

Vitrin yüzü görmüş aşklar eskiden biter, silinir giderdi. Kimin elinin kimin cebinde olduğu bu ara kafası hızla boşaltılan toplumu gereğinden fazla ilgilendiriyor.

Koskocaman aşkları bitti miydi bir iki laf sokardı ünlüler birbirlerine. Tanıdıkl vasıtasıyla laf sokuşturulardı en fazla. Gururlarına çeki dozen verrir ortaya çıkarlardı sonra. Malum ekmek parası. Derken zaman değişti. Teknoloji bir güzel sokuldu iç dünyamıza kadar. Ayrılan çiftler birbirine SMSleri dayadı, öyle soktu lafları. Sıcağı sıcağına. Sonra Twitter çıktı. Buradan laf yetiştirince bir sürü insane da okuyordu hedeflenen kişinin yanı sıra. Gördün mü ne güzel dedi diyeceğini, aferimler giriyordu araya. Ama tabi bunların hiç birisi para getirmiyordu. Hem laf sokacaksın hem de para kazanacaksın. Nasıl mı? Şarkı yazacaksın/yazdıracaksın. Biri sana şarkısı ile mesaj mı yolladı çıkart CD yi altta kalma sen de sokuştur lafını. Hem de CD satışlarından para kazan.

Hadise ile Sinan Akçıl’ın albümleri aynı gün çıkmış. Gözümüz aydın.

Şöyle diyor Hadise Hanım Superman isimli attırığında:

Kay biraz ileri konumuz yasak ihlali. Çok saftım di mi ben de, olanları yuttum yani. Sen sustukça ben haberlerini kuşlardan aldım. İnsan böyle işte bozuldum gel gör şaşırmadım… I ıhhh!!!!..... Hiç zahmet edip de düşünme o ihtimali. Hiçbir söz değiştiremez kararımı fikrim baki

(Bu güzide sözleri değerli türk bestekarı/filozofu Gülşen hem yazmış hem de notalamış)

Cevabı Hande Yener ile Sinan Akçıl’dan bir düetle geliyor. Şarkının adı Atma. Bunun söz, müzik ve düzenlemesinden Bay Akçıl sorumlu yani şarkının büyük ölçüde günahı ve sevabı kendisine ait.

Elindeki kalbi tutamadın gitti. Bunun nesi garip? Bitti dedin bitti. Ama şunu bil ki, Yine yanıma gelip söylediğin sözler bana biraz eski. Hani bir süre sonra her şey düzelirdi? Biraz nefes almak bize en güzeliydi. Güzelliğim aynı, aldım da nefesi: Bana yanlış yerlerinden atma. Atma, atma, atma Atma, Atma, Atma, Atma… Lütfen Ya Lütfen Atma

Hadise bu durumu hesaplamış olmalı ki albümüne koyduğu Burjuva isimli şarkısında iki kişiye birden gönderme yapıyor.

Adam mısın süslü burjuva? Patlar o pasta bebek suratında. Kıvır durma tatminsiz diva. Yolu kapatma hadi bay bay

Bu olan bitene tövbe tövbe diyoruz. Daha ne kadar sure önce “Evlenmeliyiz hem de bu sene” gibi şarkılar yazdığı kıza bana yanlış yerlerinden atma diye nağme diziktiriyor. Oh ve A!! Nedir bu afra tafralar yahu?

Sinan Akçıl’ın şarkıyı dinledim, sesini merak ettim. Soner Sarıkabadayı’dan daha kötü bir ses olabiliyormuş. Aferim. Bu CD kesin satar. Biz de meraklı çok. Madonna’nın William Orbit’le çalışması gibi türk pop camiası mensubugillerin hepsi bundan beste istiyor diye havalandı. Müzikten azbuçuk anlayanlar bestelerinin notasının ne halde olduğunu görüyor. Yaz besteleri, yani sezonluk attırıklar bunlar.

Türk Müziğinde kalite aramayın şu aralar.

11 yorum:

  1. valla iki albümün aynı zamanda çıkması çok tesadüf(!) olmuş.ben daha dinlemedim Sinan'ı.yorumuna bakılırsa dinlemesem daha iyi olacak:)

    YanıtlaSil
  2. Eskiden ozanlar ellerinde bağlamalarla atışırlardı. Tabi şimdi devir değişti, bahsettiğin gibi gerçekten... :)

    Seni onaylıyorum ama henüz bu tarz olaylara şahit olmuyorum. Çünkü televizyon magazin programları (hatta televizyonun kendisini) izlemiyorum hem de bu tarz müzikler dinlemiyorum. Ama olup bitenlerden haberdar olmak için bu müzik camiasının içinde olmaya gerek yok. Neyse müzikleri dinlemedim. Özellikle de arayıp dinlemeyeceğim. Ne de olsa yazın biryerlerde onlar beni bir yerlerde bulurlar...

    YanıtlaSil
  3. Kamikaze;

    Maksat satışlar artsınm diye nazire yapmışlar işte. Dandik dandik tıngırtıları şarkı diye yutturmak için çabalıyorlar.

    YanıtlaSil
  4. 1iyokmu?

    Her yerden gelip gelip vuruyorlar ne kadar kaçsan da :)

    YanıtlaSil
  5. bu savaşın sonu mahkemede de bitmez bence. birileri gün geçtikçe daha da komik olmaya başlıyor ve sanırım bu böyle deva edip gidicek..

    YanıtlaSil
  6. Şimdi burda okuyunca dinletim atmayı.
    Çok kötü gerçekten.

    Müzik artık piyasa olmuş durumda.

    YanıtlaSil
  7. bulursam ben de bi dinleyeyim :)

    YanıtlaSil
  8. FKH;

    Seviye hayal edilemez biçimde düşüp bunlar dibi bulacaklar ben son olarak defi hacet anını samplelayıp üzerine vokal dçeşemelrini umuyorum. Layıklarını böylece bulacaklar.

    Son olarak Hadise Sİnana Efendi'nin evinin karşısındaki binayı kendi boy resmi ile boydan boya sarmalatmış herif camdan bakamaz hale gelmiş. Beste attıramamasından korkuluyor :p

    YanıtlaSil
  9. Domates suyu;

    Di mi? Feci berbat :)

    Bu arada mim için teşekkürler dün bu saatlerde gördüm ve yazdım. Yarın sabah 8:45 gibi ruh halim meydana çıkacak...

    YanıtlaSil
  10. Ebruli günce;

    Şİmdiden özür dilerim dinlemene sebep olacağım için :)

    YanıtlaSil

Yorumlar