23 Mart 2011 Çarşamba

Kahlo Bıyığı

Bıyık için genelde erkeklerde olur demiştik. Bazı kadınlarda da bulunur ve çoğu istenmeyen tüylerden ilan ettikleri bıyıklarını üzerlerine gün ışığı düşürmeden derhal yokederler. Türlü yöntemle. Bu konuda en dertli olan kadınların ise Portekiz kadınları olduğu söylenir. Tevatür de olabilir fazla irdelemedim, itiraf ediyorum.

Bıyıklarının olmasını kafaya takmayan bir kadın biliyorum: Frida Kahlo. Kendi otoportrelerinin olmazsa olmazıydı alnının ortasına kondurulmuş tek kaşı ve üst dudağına kuırulmuş Kahlo bıyığı.

2 yorum:

  1. Bugün ayrı ayrı birkaç blogda Frida Kahlo ile ilgili konular gördüm. İstanbulda olmak vardı. İdolüm (bıyıkları değil tabi) acıya göğüs germesi.
    "Başıma gelen en iyi şey acı çekmeye alışmaya başlamam."

    YanıtlaSil
  2. Kıl fani homosapiens kültürümüzde gücü simgeliyor. Erkek ne kadar kıllıysa o kadar güçlü bir avcı falan. Sonradan erkekegemenkültür giriyor tabi işin içine. Kadınlara da tüysüz olmak yakıştırılıyor. Çünkü güç erkeğe özgü bir şeydir (!) Zira tüylü kadınlar hiç hoş karşılanmıyor şimdiki kültürümüzde. Kadın tüyünü erkeklerin kendine ve egemenliğine meydan okuma olarak algıladığını duymuştum bir sosyologtan. Frida'nın duruşu da çok anlamlı bence bu açıdan bakınca.

    YanıtlaSil

Yorumlar