13 Şubat 2011 Pazar

Demek Doğruymuş

Çok eskiden kafama yazdığım bir bilgi var. İlk olarak anneannemden duymuştum. Okuldur, işti, güçtür derken bu zamana kadar test etmemiştim. Rahmetli anneannem derdi ki;

"Kavak ağaçları yapraklarını üstten dökmeye başlarsa o sene kış soğuk geçer. Ama ne zamanki önce gövdeden döker en üstteki yapraklar uzun süre kalır. O sene kış pek soğuk geçmez"

Kasım ayının sonlarında Haydarpaşa tren istasyonundan trene bindim. İstasyından hareket eder etmez, akşamüstü güneşinde kavak ağaçları çıktı karşıma. Yaprakları dökülmüş, sadece en tepelerinde rüzgarda sallana yapraklar. Bu sene kış o kadar soğuk olmayacak galiba dedim.

Bu ğratik bilgileri duydukça bir kenara yazmak lazımmış galiba. Geçmiş olsun.

4 yorum:

  1. bu detay önemliymiş gerçekten. kavak ağaçlarına bakma vakti gelmiş demek ki..

    YanıtlaSil
  2. Anneannem de, rüzgâr eserken, "yapraklar ters dönünce yağmur yağar" derdi. Yaprakları ters çevirecek kadar rüzgâr estiğinde yağmur yağar demekti bu. Güzeldir böyle bilgilerle donanmış olmak.

    YanıtlaSil
  3. FKH;

    İşte kırk yılda bir baksak bile kar, bir de ya tutarsa...

    YanıtlaSil
  4. Parpali;

    BU da güzel bir bilgi yazdım aklımın bir köşesine, hatırlarım inşallah

    YanıtlaSil

Yorumlar