8 Eylül 2010 Çarşamba

Jet Gibi, Jet !!!

Aylarımı İstanbul'da geçirince elimin altında olması gerekenleri naylon torba harekatı ile usul usul bu yöne aktardım. En güzeli de müzik arşivimi el altında tutabilmek oldu. Şimdi gelsin orta şarkın bülbülleri, gitsin Ümmü Gülsümler, kulağım müzik zevkimi açık etmek pahasına da olsa rengarenk oldu.

İnternete girmekte zorlanınca o sıkıntımı da TTNET'in en son çağdaş ürünü ile aşayım dedim İzmir'e olan sonuncu kısa yolculuğumda. Ürünümüz Jet. İstediğiniz yerden kablosuz erişimi 3G, WiFi üzerinden size sunuyor, fiyat da şahane gözüküyor.

İlk olaraka Karşıyaka'daki TTnet üssüne tıpış tıpış gidildi, mevcut ADSL hesabım üzerimden bağlanabileceğim bilgisi alındı. Oradakiler suratsız değil. Çaresizliklerini görüp onalara acıyarak yardım edesiniz geliyor. Çırpım çırpım çırpındılar bana yardımcı olmak için. Çünkü böyle bir ürünün varlığından haberleri vardı. Duymuşlardı bir yerlerde, kesin falanca Hanım o işi iyi biliyordu. O Hanım bulundu. Kadın beni görünce çok üzüldü. Neden üzüldüğünü anlamam için bana önce tanıtım yapması, sonra bir sürü forma imzamı alıp beni Jet nitelikli kampanyadan yararlanma raddesine getirmesi gerekiyordu. Getirdi de sağolsun. Hemen ardından evdeki ADSL bağlantımı en düşük tarifeye çektik, mobil olarak bağlanabileceğim ya evde bir bağlantı olması şartmış, ama evdi bağlantıyı daha uzunca bir süre kulanmayacğım da göz önüne alınarak ayda 3 TL'lık olanı bana pek ala uyarmış. O da mantıklı geldi. Kabül. Görevli kadın, tanıtımı yaparken gözü kapalı, bülbül gibi, hafızaya attığı kampanya bilgilerini sular eller gibi aktardı bana gülen yüzü ile. Dikkat ettim imzamı alırken de gülümsüyordu. Bu ne güler yüzlülük yolunda gitmeyen bir şey olmalı kuşkusu içim dürtmeye başladı. TTnet'deki anılarımın hiç birisinde güleryüz yer almıyordu. İmzalar bitince kadın ile göz göze geldik. Yüzü asıldı, alenen üzüldü yine.

"Bir şey mi oldu?" dedim"Yok da, beyefendi şimdi işleminizi yaptık ama elimizde cihaz yok" dedi.
"Elinizde cihaz yoksa ben bu kampanyadan nasıl yararlanabilirim ki?" diye sordum. Hakikaten de cihaz olmasa o kadar imzayı hem de eski işimden kalma bir alışkanla seri biçimde atmama rağmen ben bu kampanyadan yararlanabilemezmişim gibi geldi bana. Saflık işte.
"Olsun" dedi kadın, "Şimdi civarda TTnet bayileri var, bu imzaladığınız sözleşmeleri alıp onlara gidin, onlarda size 3g desteği vermesini isteyin" dedi ve demesiyle birlikte üzerinden büyük bir ağırlık kalkmışçasına gülümsedi.
Kendisine "Allaha emanet olun" diyerek yanından ayrıldım, zira bu lafı hastane günlerimde sağdan soldan çok duymuş punduna getirip bir gün ben de kullansam der olmuştum. Yeri geldiği için kulandım hemen. Hemen ardından, karşı binadaki ve daha sonra o binanın yanındaki ve hatta civardaki bilimum tupturuncu TTnet bayilerini tek tek ve tek başıma dolanarak sabrımı sınadım.

TTnet bayileri genel olarak ya bu kampanyayı duymamışlardı ya da kimilerinin yanlarında çalışan kişiler ilanlarını gazetelerde görmüş ya da komşu bilgisayarcının çırağının böye bir şeyden bahsettiğini duymuşlardı. TTnet bayilerini geze geze giderken en azından Jet denilen uygulamanın bana zihnimin bir oyunu olmadığını, benden başka insanların da böyle bir uygulamanın varlığını duydukları ya da duymuş olan insanları tanıyan insanların mevcudiyetini öğrenmiş olmak kuşkularımı tamamen olmasa da bir nebze dindirdi. Hem de elimde kapı gibi sözleşmelerin her bir nüsası vardı, değil mi ya?

Böyle iki dura bir ilerliye gezerken; hatta Karşıyaka'ydı, Bayraklı'ydı derken kendimi Alsancak'ta buldum. İlk TTnet bayii hiç meğer duymamış böyle bir şeyi, ben kendiliğimden uyduruyorum sandı, alakadar olmadı benimle. Çok içerlesem de vakit kaybetmemek için bir diğerine geçtim. Ve ne oldu? Mucize. Ellerinde bir cihaz varmış. Ama onlar da elimdeki imzalı evrakı kullanmak istemediler mi? Tipik türk insanı iş bilirliği. Münakaşa edecek takatim kalmamıştı. Yenilerine yeniden imza aldılar. O imzaları da seri biçimde attım. Beklediğim cihaz elimdeydi. 24 saat içinde bağlanabileceğimi söylediler. Dışarıya çıktığımda elimde güzeller güzeli Jet gibi modemim ile kapının önünde ahmak gibi gülümsüyordum. Saat iki de başlattığı Jet abonesi olma maratonum saat 6'ya gelirken üstelik elimde gıcır gıcır ambalajından çıkmamış ürün ile başarılı biçimde sonuçlanmıştı.

Ertesi gün aynı saate Jet modemimi PCye takar takmaz bağlanması da iyi oldu. Şimdi dizüstü bilgisayarım ile rahat rahat internete bağlanabiliyorum. Aşağıdaki resmi çekerken kısa bir müddet yerinden çıkardım o an bağlantım kesildi tahmin ettiğim biçimde.

Prosedürlerle sınanmaya hazır çelik gibi sinirleriniz varsa ve her yerden internete gireyim , girdim mi de bir daha da çıkmayayım gibi bir emeliniz varsa mutlaka bu jet gibi uygulamayı denemenizi, önceden niyetiniz varsa da bu emelinizi daha fazla ertelememenizi öneririm.
Malumunuz yine bir bayram, yine bir anayasa oylaması bizi bekliyor. Bayramınızı kutlar büyüklerin ellerinden küçüklerin gözlerinden öperim. Oylamanın da... efendim o konuyu açmayalım hayırcılar son olarak bahçelievlerde dayak yiyerek bir hışıma uğradılar. Ben fikrimi sandıkta belli edeyim neme lazım. Evet şahane bir bayram diliyorum sandıktaki oylarınız inşalah çalınmasın diliyorum. Sevgi ve saygılarımla.

Jet'imin Resmidir.


1 yorum:

  1. Hayırlı olsun Jet'in diyorum.. Benim var Turcell pek iyi değil bağlantısı... şehir dışına çıktığımda kullanıyorum genellikle..


    Geçmiş bayramını kutluyorum..

    YanıtlaSil

Yorumlar