12 Ocak 2010 Salı

Bu Kadın Ne Yapıyor?

Ülkemizde kadın veya erkek olsun mankenlerin envai çeşit mal teşhirinde sergilenmesi bana tuhaf geliyor. Giyime ilişkin ürünlerin tanıtımında insan vücudu kullanılması gayet doğal tabi de, otomobil, bilgisayar, televizyon, mobilya, otomobil lastiği tanıtımında ya da kebap salonu açılışında manken kullanılmasının tanıtılması hedeflenen ürüne katkısı minimum düzeyde.

Birkaç sene önce İzmir’deki ayakkabı fuarında stand açmış bir arkadaşımı ziyaret ettiğimde ayakkabı defilesi saatine denk gelmiştim. Ülkemizin en tanınmış mankenleri, yılın en soğuk günlerinden bir tanesinde üzerlerine giydikleri yok denecek kadar az giysi ile ayakkabı tanıtıyorlardı. Podyumda bir gidip bir geliyor, podyumun en ucunda durup uzaklarda tepelerdeki bir yerlere bakıyorlardı. Giydikleri ayakkabılar kasıklarına kadar çıkan model bile olsalar en ön sıradaki kafa kalabalığı dışında görülme imkanı olmamasına rağmen kasıktan yukarıya kadar olan bölüm için içeride inanılmaz bir izdiham yaşanıyordu. Ön sıra haricinde kimsenin bir tane olsun ayakkabı göremeyeceği bir ayakkabı defilesinde alkış kıyamet gırla gidiyordu. Bu tezahürat ayakkabı modellerine değildi.

Şimdi gelelim aşağıdaki resime. Sizce bu kadın ne yapıyor?


A – Kalçasında sivilce çıkmış. Sonra da bir güzel patlamış kadın da hem sivilceyi hem de acıyı gizleyebilecek en iyi pozisyonu almış, acısını gizliyor. İyi gizleyememiş.
B – Otomobil fuarına katılmış ben bu modeli gerekirse elimi kullanmadan kullanırım demeye getiriyor.
C – Otomobil fuarına katılmış kendini değil de otomobili sergiliyor.
D – Fuarda mal teşhir ederken yorulmuş, otomobilin oturmak için en uygun yerine ilişmiş dinleniyor.
E - Kendine frikik vermeyi istemezmiş süsü vermiş, frikik vermek için uygun zamanı bekleyerek prim yapıyor.
F - "Zenginin biri gelse beni görse hayatına dahil etse, beni hayatına dahil etmenin ücretini ödese de otomobil tepesinde dikilmekten kurtulsam" diye stratejik hesaplamalara takılmış sanki.
G - "Bu sergi alanındaki en zengin adam kim acaba?" diye düşünmekten yorulmuş yazık.

Şıklar çoğaltılabilir ama kadının orada otomobil tanıtımından başka her türlü işe meze olduğu kesin. İsteyen manken bir diğeri için atıp tutsun, asıl manken benim, öbürleri mankenliğin yüz karası desin görünen köy kılavuz istemez.

Bir zamanlar bir de kıpırdamadan duran bir erkek manken vardı, kıpırdamaması ile meşhurdu. Sonra kıpırdamamaktan emekli olunca zıplamaya başladı. Yapmayın yahu! Zıplamayın böyle.

6 yorum:

  1. Firmalar aracı kimin alabileceği (paranın kimde olduğunu) biliyor. O insanları neyin çekeceğinin de farkındalar pek tabi. Sonuç, böyle kareler.

    YanıtlaSil
  2. "Ben arabadan daha güzelim "diyor bence.

    YanıtlaSil
  3. Şaka bir yana ( önceki yorumum ),ben üniversite dönemimde parasını bir süre fuar hostesliği yaparak kazanmış biri olarak açıkçası bu genç kız ve erkeklere bu şekilde yaklaşımı çok da doğru bulmuyorum.Arada mutlaka yazılan şıkları düşünecek kişiler olur ama hangi toplulukta olmaz ki böyle istisnalar.Çoğunluğu emin olun sadece okul parasını kazanmaya çalışan öğrenciler bu gördüğünüz hosteslerin.İşin mutfak kısmını açıklayayım size.Fuar hostesliği için bir ajansa kaydolursunuz.Bu işin iyi yanı full time olmamasıdır.Saat ücreti alırsınız.Boş zamanlarınızda çalışma avantajı,final ve vize zamanlarında çalışmama avantajı sağlar. Ajansınız size sağlanan işleri önce size sunar,kabul edip etmeme hakkınız her zaman vardır.Sunum sırasında kıyafet,çalışma süresi gün olarak ve çalışma saati günlük olarak mutlaka belirtilir.Tabi çok işi kabul etmezseniz ajansın sizi porföyünden çıkarma riski her zaman vardır.
    Bence o hanım kızın tek düşündüğü ya kaç para kazanıp hangi harcamasını karşılayacağıdır,ya da kendisine etmiş gibi bakan insanların boş kafalılığıdır.O aslında bence orada sadece profesyonelce para kazandığı bir işi yapmakta.Bir giysi mankeninden farkı yoktur emin olun.

    YanıtlaSil
  4. Güzel bir konuya değinmişsin. reklamın iyisi kötüsü olmaz. Ama şu var kadın mankenler reklama eşlik ettiklerinde, malları iyi satılıyor iyi getiri oluyor demek. Dikkat edersen hiç bir zaman erkek manken lavaşta değil.

    gelelim resimdeki manken kızımıza:

    a)kadın oturunca sivilce patlamış olabilir o yüzden kalkamıyordu.

    Sorunun cevabı değil canım.

    b)o mümkün değil. henüz öyle bir icat yok. bırak kadınları erkekler bile yapamaz bunu.

    c)Otomobil sergiliyor ama niye kadın mini etek giymiş o zaman, yan duruyor ama eminim gömleğinin iki düğmeside açık. Şayet otomobili sergiliyorsan biraz daha uygun kıyafet seçebilir değil mi?

    d)Fuarda yoruldu ise bir sandalye bulup oturabilir. niye özellikle arabanın ön tarafı.. bu da değil be güzelim.

    e)Frikik vermemek için çok çaba harçıyor, elini iki bacağın arasına koyarak aslında bakarsan bu bile biraz tahrik edici..

    f)beni bu hayattan çek kurtar der gibi.. sadece birkaç günlüğüne gönül eğlendiricisi olur. yok cevap bu değil.

    g)paranın kimde olacağı belli değil. o yüzden bu konuda baya zorlanır. ama cevap bu değil.

    Aslında amaç reklam yapmak. Reklamı yaparak kadınların (mini etekli, daha tahrik edici kıyafetlere)bu şekilde kullanılmasına karşıyım. Affedersin kadını bir mal gibi görmeye çalışıyorlar. Ama bir şey söylemek istiyorum. Bizim halkımızda da hata var. böyle reklam olduğu zaman gözleri far dışı gibi açılıyor. Herkes o tanıtıma koşuyor.

    Bir kıyafet defilesi olsa tamam dersin ama bir araba için gerek yok bunlara.

    YanıtlaSil
  5. Ben poposu ile BMW'nin tek gözünü kapatan kıza teessüflerimi gönderiyorum. ayıp bu yaptığı.

    YanıtlaSil

Yorumlar