29 Eylül 2009 Salı

Kedin Var mı Derdin Var

Bizim evdeki beyaz kedi söylemeye dilim varmıyor çok semirdi. Önüne geleni yalamadan yutuyor. Mama yediği kap çeyrek doluluk seviyesine inmesin inim inim miyavlayıp, kabını sesindeki acıklı tondan ziyade, cüssesi ile doğru oranda iri sesine dayanamayan insanlara doldurtabiliyor. Sesi ne kadar yüksek çıkarsa kabının o kadar sıkı sıkıya dolduğu yönünde bir tespitte bulunması ile birlikte sesi her seferinde daha yüksek perdeden çıkıyor. Birilerinin bu kedilere bir şey demesi lazım. Böyle olmuyor. Ben bu kediyi en çok eve gelen temizlikçi kadının şımarttığına inanıyorum. Şimdi o kadına sorsanız o da tam tersi bir iddiada bulunacaktır bundan eminim.
Temizlik konusunda tembel falan değilim ama düzensiz eve de katlanacak değilim, hem evde iki tane kedi var bir tanesi de kedi azmanı üstelik. Yemek kabının boşalması ihtimali ile ortalığı inim inim imleten bir kedi işte. Adımları alt kattan nasıl duyuluyor bir gün inip dinlemek lazım. pantere döndü nerdeyse. Olan siyah kediye oluyor, ağzı var dili yok. Hayvan diğerinden çekindiği için aç bilaç dolaşacak neredeyse. Miyavlamayı dahi unuttu. Neyse, temizlemeye gelen bir kadın var işte. O temizliyor benden ziyade kediler ortalığı batırıyor. İki iri kedi, yok yok, bir iri kedi bir de dev kedi var evde. Böyle olunca kedi=tüy denkleminden hareket edersek süpürülmeden geçen bir gün sonunda evin halini tasavvur etmek kolay olsa gerek. Kedi çiftliği işletsem bu kadar tüy üretemezdim. O tüyleri eğirsem ip yapsam, kedi tüyünde kazak, atkı, şal, lizöz üretsem. Yok zor iş, bir sürü angarya, beni zengin etmez. Etse etse kahreder. Neyse işte, evi temizlemeye gelen bir kadın var. Sebepleri belli.
Beyaz kedi çok şişmanladı işte, n'apmam lazım bilmiyorum. Top falan atıyorum, ip ile oynatmayı deniyorum. İki pati atıp yoruluyor. Bulunduğu yere yayılıp gözleri ile izlemeye başlıyor. O denli bezgin yani. Çabuk yoruluyor. Kendisini neşelendirmek için ne yapacağımı bilmiyorum.
Ne diyordum? Kedin var mı derdin var, hele dertli bir kedin varsa... Daha büyük dert.
Kedimin aşağıdaki kedi gibi olacağı günler yakın, ben de belki aşağıdaki adam gibi olurum o zaman. Resimdeki kedi benim değil, adam da ben değilim. İnternette saçma resimlere bakarken buldum. Özel hayatlarına saygı duyduğumdan ötürü resimde, erişebildiğim gözlerin hepsini bantla kapattım. Artık kimse onları sittin sene tanıyamaz.

8 yorum:

  1. Resmi ilk gördüğümde sen ve kedin zannettim. :)) Allah'tan değilsin. senin kedin çok azman ve yaramaza benziyor. bak söylemedi deme sen bu kediden çok çekecek ona göre.

    YanıtlaSil
  2. bizde de bembeyaz bişi var adı pamuk olur ama kendisi kedi değil bir kuş :)))

    YanıtlaSil
  3. Size kedi babasi diyebilir miyiz bu durumda? :)

    YanıtlaSil
  4. Bizim kedi de fotodakinin bir boy küçüğü:)

    YanıtlaSil
  5. Sağlığı yerinde olsunda..
    Resimdeki gibi olmasın :)

    YanıtlaSil
  6. Amaniiin ben korktum yahu bu kediden, insani uyurken yer bu yaw:))
    Koyun kadar var mübarek:))

    YanıtlaSil
  7. Kedilerin karakteri vardir, onlari degistiremiyorsaniz bunu istemedikleri anlamina gelir ve onlari öyle kabul edeceksiniz. Sizin kediniz de size pas vermiyorsa onu öyle kabul edin, yakinmayin derim. Kedinizin icinde öyle olmak varmis demekki. Gercekten... insan neden hep basta sevdigi seyi degistirme pesindedir ki.

    Selamlar,
    Bir Kedi Delisi

    YanıtlaSil
  8. Okurken çok güldüm. Ne güzel anlatmışsınız durumu. Bizim evde de durum aynı. Ama ben çözümü buldum. Akşamdan akşama eve geliyorum.Kabını dolduruyorum sabaha kadar gidip gelip yiyor sonra da ben tütüyorum. Akşama kadar yemek isteyecek kimse yok. Bence tüm suç sizin temizlikçe kadının :) Sömürebildiği kadar sömürüyordur onu eminim.

    YanıtlaSil

Yorumlar