17 Şubat 2009 Salı

Gizli'den Gizli'ye

Bugün bir gazetede maymunlar üzerinde yapılan deneylerden bahseden bir yazı okudum. Maymunlarda insanlarda görülen bazı duyguların olduğunu ispatlamaya çalışan deneylerin sonuçlarından söz eden yazıda, maymunlarda ahlak ve doğruluk bilinci bulunduğu ifade ediliyordu. Deney sonuçlarında maymunların zor durumdaki hayvanlara yardım etmeye çalıştığı, onların duygularına ortak olduğu belirtiliyordu. Süreç içinde aynı konulu deneyin uygulandığı maymunlar deneyin sonunda ödüllendiriliyorken, maymunlardan birine haketmiş olduğundan ve diğer maymunlara verilenden fazla ödül verildiğinde, bunu farkeden hayvanın küstüğü ve bir daha deneylere katılmayı reddettiği yazılıydı. Haketmediği kendisine verilince kırılan hayvanların var olduğu bir dünyada yaşadığımızı bilip de haketmedikleri ile ceplerini dolduran, mevkileri tırmanan insanlarla aynı dünyayı paylaştığımızı bilmek sabah sabah beni richter ölçeğine göre hafif şiddette sarstı.
Gazeteyi kapadığım gibi gerçek dünyanın sallantılarına bıraktım kendimi vapurda giderken deniz mutedil dalgalı da olsa, yandan koyduğu vakit, vapur mutedil dinlemiyordu. Sallanırken gizli kameraları düşündüm, yerin kulağı lafını düşündüm. Hayatımızı; artık kendilerini gizlemeye bile gerek duymayan kameralar ile mütemadiyen birileri tarafından sebepli/sebepsiz dinlenen telefonlarımızın önünde gizlisiz saklısız yaşadığımızı düşündüm. Herkesin gözü, kulağı başkasını gözlemekte. Gizli kalmayı başarabilen noktaları da anketimsi suallere yanıt vererek ortaya serdiğimizi düşününce, artık herşeyin şeffaf olmasına az kaldığı belirginlik kazanıyor. Bunun üzerine iki gündür aklıma takılmış bir testi cevaplamayı kafama koydum.
Aşağıdaki testi Tutsak'ın sayfasında gördüm, ilginç geldiği için kendime uyguluyorum. Diğer testler gibi bu testin de yanıtı, doğrusu, yanlışı yok. Böyle olunca hiç bir yanlış doğrulara zerre zarar veremiyor.
1- En sevdiğiniz HAYVAN
a-neden?
b-neden?
c-neden?
d-neden?
e-neden? en az 5 neden olmak üzere daha fazlasını da yazabilirsiniz.
EN sevdiğim hayvan kedidir.
A- Kontrol edilemez
B- Rol yapmaz
C- Yumuşaktır
D- Sıkıştırılırsa kendini korumak için her şeyi yapabilir
E- Her hareketini o an içinden geldiği için yapar
2- 2 sıradaki en sevdiğiniz hayvan abcde aynı şekilde en az 5 neden belirtmeniz gerekiyor.
At.
A- Hızlıdır
B- Özgürlüğü anlatmak için ne kadar uğraşsam bir atın koşarkenki hali kadar güzel anlatamam
C- Sadıktır
D- Güzeldir
E- Barışçıldır.
3- DUVAR sizde hangi duyguları uyandırıyor (En az 3 cümle ile belirtiniz)
Meraklanıyorum. Eğer ev duvarı değilse o duvarı oraya kimin yaptırdığını öğrenmek istiyorum. Duvarın arkası görünmüyorsa o duvarın arkasında ne olduğunu merak ediyorum.
4- AYNA sizde hangi duyguları uyandırıyor (En az 3 cümle ile belirtiniz)
Ayna bende herhangi bir duygu uyandırmıyor. Yüzümde aynaya belli bir açıdan baktığımda görmekten rahatsız olduğum bir asimetri var o yüzden aynaya sadece traş olurken bakarım, saçımı bile aynaya bakmadan tararım. Hele köşelerde kesişmiş aynalardan özellikle uzak dururum. Beğendiğim tek ayna kaleydoskop içindeki aynalardır. Onlara bakmak ben de sevince benzeyen bir duygu uyandırır.
5- OKYANUS sizde hangi duyguları uyandırıyor (En az 3 cümle ile belirtiniz)
Okyanus hiç görmedim, ancak bir okyanus resmine bakarsam, korku ile sevinç arası bir hisse kapılırım. Sevinirim çünkü dışarda olmayı, özgürlüğü çok severim, uçsuz bucaklık hali beni sarıp sarmalar. Korkarım çünkü sular öyle güçlüdür ki çaresiz kaldığımda o mutlaka kazanır.



Gizlenemeyen kameralardan ırak günler dilerim.


23 yorum:

  1. valla bende çıkan sonuç çok başarılıydı :)))

    YanıtlaSil
  2. vladimir... iş yerindeki bilgisayardan senin bloğuna rahatça giriyorum...
    ama evdeki pc de girmeye çalıştığım zaman bütün açık olan pencereler kapanıyor ve bilgisayar kilitleniyor... ne zamandır yazayım diyorum nedense bugün yazabildim....
    testi bende çok sevdim.. kedi gibi içimden geldiği vakit içimden gelirse yazarım :D
    mimide aldım, biraz önce yorum yazdım... içimden geldiği vakit cevap yazacağım...
    sevgiler... hala yüzümde tuhaf bir sırıtma hakim :D sağol..

    YanıtlaSil
  3. Beenmaya,

    Böyle cevabı olmayan testler hoşuma gidiyor öbür türlü kendimi kopye çekmek zorunda bırakılmış bi öğrenci gibi hiisediyorum (kopya çekmek zorunda bırakılmış öğrenci, sevdim bulafı)

    :))

    Çocukluk mimini yazmaya başladım bu arada..

    Haccecan;

    Sayfamdaki problemin sebebi o küçücük dünya, javanın son sürümünü indirmen lazım, ya da sayfa açıldığında her hangi bir şeye tıklamadan önce bir dakika beklemen lazım. Bir dakika sonra açılan kutuda hayırı işaretlediğin zaman sorun olmuyor.

    Testi ben de görüp kendi kendime mimlemiştim senin gibi :))

    YanıtlaSil
  4. kopya çekmek zorunda bırakılmış öğrenci ha :)) buradan da ister istemez çocukluk mimine gitti aklım senden çok bomba anlar, anılar çıkacak gibi hissediyorum ve de merakla bekliyorum :)))

    YanıtlaSil
  5. sonucu olmayan test nasıl oluyor ki :/ şimdi ben kaplanı seçtim mesela işte onu seçtiysen demekki şöylesin böylesin demedikten sonra test olmuş olmadı ki bu :D yine de ilginçmiş =)

    YanıtlaSil
  6. Aslında kahve falı gibi olduğunu düşün SananaAki sen düşüncelerini tercihlerini söyle biz de uyduralım. Diyelim kaplanı seçmiş ol.. "hmmm senin yüreğin kabarmış" falan gibi klasik laflar değil de daha yaratıcı laflar üretebiliriz. Hepimiz yorumlarız nolucak ki?

    :))

    YanıtlaSil
  7. Tamam başlıyorum ozamansa :D
    seçtiğim hayvan
    KAPLAN
    çünkü;
    a-çok karizmatik
    b-japonlar için çok değerli xD
    c-bakışlarında kendimi buluyorum
    d-ulaşılmaz
    e-istediğini mutlaka alabilme potansiyeline sahip

    diğeri

    KAPLUMBAĞA;
    çünkü;
    a-onuda japonlar çok beğeniyor xD
    b-çok sessiz
    c-yavaş yerde sürünüyor yine de ilginç bir vakarı var
    d-öldükten sonra kabuğu aksesuar olarak kullanılabiliyor xD
    e-uzun ömürlü olduğu için bereketin de simgesi olduğunu düşünüyorum.

    *Duvar insanda duygu uyandırırmı bea :Pp Yahudilerin ağlama duvarı geldi ilk bunu duyunca bi duvarın dibinde ağlama hissinin nasıl olduğunu merak ettim şimdide cezanın yükselen ben değilim bak alçalan duvarlar şarkısına takıldım duygudan çok çağrışım yapıyor kendisi ;)

    *Ayna vazgeçilmezimdi bi zmanlar günde 90a varan buluşmalarımız vardır.şimdilerde daha az insanın kendiyle gözgöze gelebilmesi güzel şey seni gerçekten çok iyi anlayan ve içinin en derinliklerini bilen birinin gözlerine bakmak kadar iyi hissettiren birşey yok bence .Aynayı severim.

    Okyanus bende tsunamiyi depreştirip korku duygumu tetikliyor oldum olası çok sudan korkmuşumdur .Fresh olduğunu zihni rahatlattığını kabul ediyorum ama okyanus gezileri bana göre değil kenardan az biraz izlemekle yetinebilirim :))

    Hadi bakalım sonuçlar sizden :))

    YanıtlaSil
  8. İlginç olan testin sonuçları, bence seni sana anlatacak.Meraklı yanını tazelemeli insan arasıra.Sevgiler dilek.

    YanıtlaSil
  9. Ben haketmediği ödülü alan maymunn arkadaşımızda kaldım.
    Onun soyundan gelmek benim için bir onur.
    Ama üç kağıtçı, ahlaksız, hersızlarla aynı dünyada yaşıyor olmak ise onur kırıcı.
    Utanıyorum bunlarla aynı dünyada yaşıyor olmaktan..
    Düşünsenize onların soluduğu oksijen bizim de akciğerlerimize giriyor...

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. ben aldım cevabımı valla :D amanııınnn gayette net sonucu varmış kendisinin =)

    YanıtlaSil
  13. Dünden beri maymunlar dünyasındaki dürüstlüğe özenmekteyim, insanlar alemindeki riya, sahtekarlık ve şerefsizlik he daim derdime dert katıyor. Dünden beri dilimde "ah bir maymun olsam" diye bir şarkı dolandı, sussam ıslıkla çalıyorum.

    BU arada testin bir yanıtı var, yorumlarda yanıtı veren Tusak'ın ricası üzerine sonucu kaldırdım ama emin olun bir yanıtı var. :))

    YanıtlaSil
  14. 1- en sevdiğim hayvan ÖKÜZ...
    a) Bi defa Öküzdür.
    b) Trenleri sever.
    c) İnsanlığa çok faydalı bir hayvanın sürekli üremesine yardımcı olur.
    d) İstediği yere işeyip mıçabilir.
    e) Bakışlarından anladığım kadarı ile filozoftur.
    2- ikinci sevdiğim hayvan İNEK
    a) Öküzün partneridir.
    b) Trenlere bakan öküzlere bakar.
    c) süt verir.
    d) istediği yere şeeder o'da.. Rahattır yani.
    e) Her filozof öküzün arkasında muhakkak bir inek vardır.
    3- Duvar deyince aklıma Pink Floyd gelir ve bir de alamanyayı ayıran duvar. Bir de "Benim duvarlarım var." adlı şarkıyı söyleyen hormonlu sertap ki şu anda adını anımsayamadım.
    4-Ayna.. bak bu önemli bişi.. Yüzyıllar boyunca üzerine her türlü felsefenin üretildiği bir şeydir ayna... İlk defa aynaya bakıp "Kimsin sen?" diye kendi kendime sorduğumda 24-25 yaşlarını sürüyordum sanırım. Ayna hala yanıt vermedi haliyle..
    5- Okyanus ise... uçsuzluk... bucaksızlık... özgürlük... macera...ve yalnızlık...

    haydi benim ne olduğumu söyleyin. valla merak ettim sonucu..

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Vladimir bundan sonraki test yorumlarını sana bırakıyorum nasılsa sen de ögrendin :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Tutsak anlattı bana...
    ha ha haaaa..:)))
    öğrendim..
    ben neymişim be abiii....:))

    YanıtlaSil
  17. Artık asla test deyip geçmeyeceğim, ne testler varmış yaww :)))

    YanıtlaSil
  18. elimde bu konuda bir hazine var sanırım 15 günde yada ayda bir yeni bir tane deneyebiliriz istek olursa :)

    YanıtlaSil
  19. Vladimir, http://yesimegeldiler.blogspot.com/ adresinde çok beğeneceğini düşündüğüm kedi fotoları var. bir bakr istersen :))

    YanıtlaSil
  20. senin yazılarını okumayı çok seviyorum vladimir, bir kez daha belirtmek istedim. Sevgiyle kal :)

    YanıtlaSil
  21. yav arkadaşım bir test yaptın kayboldun ortalıktan hani neredesin :)))

    YanıtlaSil
  22. :) resim de çok hoşmuş. ben bu insanların maymuna olan benzerliğine inansam da maymnundna gelme olduğumuza inanmıyorum.

    YanıtlaSil

Yorumlar