19 Şubat 2008 Salı

Çocuk Oyunu

Jeux d'enfants 2003 yapımı bir fransa/belçika yapımı film ülkemizde "cesaretin var mı aşka?" ismi ile gösterime girdi.

Yönetmeni Yann Samuel, filmin bir bölümünün evlerinde çekilmesine izin veren filmin gösterimine kısa bir süre kala trafik kazasında hayatlarını kaybetmiş olan dünürlerine ithaf etmiş. Sophie rolündeki Marion Cotillard ve Julien'i oynayan Guillaume Canet çok doğal oynamışlar.


Filmi izlerken julien'in bittiği anın uzun yıllar aklımda yer edeceğini düşündüm.


10 yıl görüşmemekle julien i cezalandıran Sophie, julien ile görüştüğü anda onu yine cezalandırır. Polisleri evine çağırır. Ona aylardır tacizde bulunan sapığın evde olduğu söyler. Polis hemen gelir. Julien arabası ile kaçaraken kaza yapar. Sophie hastahaneye gider, her yeri yanmış julien'i görünce yıkılır. Kocası ile evine dönerken Julien'in nasıl birisi olduğunu hatırlar. Hastaneye geri dönmeye karar verir. Julien aslında kötü bir şaka yapmıştır. Sophie'nin başına geleceklerden korkmaktadır. Hastanenin kapısında karşılaşırlar. İkisinin eşi olanları o anda anlamıştır. Durdurmak için koşarlar. Sophie'nin eşi julien'e yumruk atar. Julien sırt üstü yere düşer. İşte Julien'in bittiği an budur. Mutludur. Sophie yıllar sonra yine yanındadır. Yere düşer ama yer onu tutmaz, Julien duramaz. Suyun içine düşer. Durmaz. Batar batar, yerin dibinde sular altındayken hayatı gözlerinin önünden geçer.



Bu bir spoiler biliyorum ama sadece 2 dakikası böyle, her sahnesi ayrı sürprizlerle dolu bir film.

5 yorum:

  1. bu şu kutulu oyunu olan film miydiiiiiiiiiii

    YanıtlaSil
  2. Evet kutulu film...

    Yıllar sonra hafta sonunda tekrar izleyince dur bir değineyim dedim. O suya düştüğü sahne yine çok hoşuma gitti.

    :))

    YanıtlaSil
  3. ben de yıllar önce izlemiştim.. ve kutulu bir oyun da oynamıştım sırf bu film yüzünden :) sırf kutuyu geri alabilmek içn ağvaya gitmiştim.. dereden bir taş çıkarmaktı yapmam gerekn şey ahahahah nasıl da unutmuşum şimdi hatırlayınca bi hoş oldum. ben de filmi alıp yeniden izleyeceğim !!!
    belki yeni bir oyun arkadaşı bulurum hem dimi :)

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle tekrar tekrar izlenilesi filmlerden. Hem neşe hem hüzün verenlerinden üstelik.

    Böyle bir oyun ilginç olabilir.

    :)

    YanıtlaSil

Yorumlar