9 Ocak 2008 Çarşamba

Bir Lady'nin Anatomisi

Gerçek adı Şerife Bayrak'tır. Hemşire olarak çalışırken sinemaya soyunmuş, sinemada boy gösterdiği dönemde Konyalı Şerife olarak anılmıştır. Hayli dekolte filmlerde arz-ı endam eden sanatçı, "Toprağın Teri" isimli korku-gerilim filminde, korkması gereken sahnelerde taklit ettiği mimiklerin korkudan eser taşımaması üzerine hiç hedeflenmediği halde şuh kadın imajını pekiştirmiştir. Bu filmin, Güngör Bayrağın açtığı üzüm sepetinin içinde kesik baş görüp korkmaya çalışması ama korkamaması sahnesi antolojilere geçmelidir.


Güngör hanım; sinemada dikiş tutturmayınca müziğe soyunmuş, 1985 yılında "Telefonumu Bekle"(*) isimli bir albüm yapmıştır. Şerife isminin gölgesinden kaçmak istediği için olsa gerek albümün çıkış parçası, "Benim Adım Güngör Bayrak"tır. şarkı "traka traka trak benim adım güngör bayrak" gibi ulvi sözler, telefon zili efektleri ve darbuka yankıları ile süslüdür. Bu çalışma dinleyicilerin ilgisini çekmediği gibi sinirlerini de bozmuştur. Bunun üzerine müziği ve ülkesini geride bırakan Şerife Fransa'ya yerleşir. Orada bir kont ile evlenerek lady ünvanını alır. Artık Ne Şerife ne de Güngör kelimelerine tahammül edebilmektedir, kendisine Lady Berrichi denmesini istemektedir. Dünyada bir kont ile evlenip lady ünvanına kavuşan ilk türk olduğu gibi ilk insandır da, çünkü kontlar izdivaç yaptıkları vakit eşlerinin kontes olması adettendir. Güngör Hanım'ın neden kontes olamadığı ise malesef hala bir muammadır, gizemini korumaktadır. Sonraları "o bir kont değildi o bir sir'di o yüzden ben bir lady oldum, lady olmayıp daha ne olaydım?" diyerek toparlamaya çalışsa da konuya halkı tatmin edebilecek tutarlı bir açıklama getirememiştir.


Bundan sonrasını yazamayacağım, elim varmıyor.
(*)Arkadaşım, kasetin hala bende, geri yollayacağım. Söz.

4 yorum:

  1. ilahi vladimir, nerden aklına düştü güngör bayrak-namı diğer konyalı şerife? asıl mesleği hemşireliktir biliyor musun? evlenip Paris'lere gidip leydi olmadan önce bizim sokaktan taşındı, şimdi de etiler tarafında daha leydilere layık bir yerde yaşıyormuş oğluyla. sahi, oğlu da sör mü yani şimdi, yoksa prens mi? hahayt. o günlerde bi de öp beni neriman vardı, onu da hatırlarsın sen :)))

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Evet Neriman (Goran) ayrı bir yazı konusu. Öp beni şarkısı da penbe dizi tadında hıçkırıklara boğulmuş kız konuşması şeklinde bir çalışmadır. Daha sonra remiksi de yayınlandı "öp öp beni" diye. Bir Melih Kibar procesiydi. adamceğiz, rahmetli neden böyle birşeye gerek duydu ony anlamadım doğrusu.

    YanıtlaSil
  3. Aaa Vladimir, sen bilmiyor musun. Kont aynı zamanda sir ise, karısı lady olur. Çok ayıp...
    Hanımefendinin tek bildiği ünvan bu olsa gerek. Allah korusun, ya kocası vikont falan olsaydı?

    YanıtlaSil
  4. İşin komik tarafı adam hintliydi :) Bir de fransa da leydi olmak her baba yiğidin harcı değil...

    Soru: Kuzum noldunuz? Renginiz bir beyazladı..
    Soruya soru ile cevap: Leydi oldum. Daha ne olaydım? :)

    YanıtlaSil

Yorumlar